אייל בסרגליק - עו"ד במערכת המשפט

שיטת בסרגליק: כך עורך הדין עקץ מאות אלפי שקלים מלקוחות - וטען שהם מפרים הסכמים
כתבנו גיא פלג חשף בשבוע שעבר את שכר הטרחה המופרז שגבה עורך הדין ממשפחת יורי וולקוב ז"ל, ומתברר שזה לא מקרה יחיד • שורה של מתלוננים נגדו הגיעו למערכת "הנוכלים" בשנה האחרונה, וסיפרו על סכומי כסף שעשק מהם לטענתם • בעקבות התחקיר: בסרגליק מתכוון לפרוש מהמרוץ לראשות הלשכה • תגובתו: "ייתכן שהייתי צריך להפגין יותר רגישות"
  אדוה דדון | המהדורה המרכזית | פורסם 08/02/23 , N12 
חשיפה: הפעם לא צריך להכיר לכם את מי שעומד במרכז התחקיר שלנו. אין מי שלא שמע על שכר הטרחה האסטרונומי שגבה מאלמנתו של יורי וולקוב, זכרו לברכה, שנרצח במעבר החצייה בחולון. אבל זה היה רק הקדימון. במשך כשנה קיבלנו תלונות מלקוחות לשעבר של בסרגליק.

משפחה מן היישוב שחיה תחת איום ממשי על קורת הגג שלהם, נפגעת עבירת מין, ומדובר בקצה הקרחון. הוא הבטיח להם הרים וגבעות, סכומי כסף גדולים ובסוף עשק אותם, לטענתם, זלזל והתרשל. אמש (רביעי) ב"המהדורה המרכזית" חשפנו את "שיטת בסרגליק". 


"נעשה פה מחדל עצום והוא לא עשה כלום בתיק"


"אנחנו הגענו אליו בעצם למעשה בעקבות שחיתות ציבורית של זיוף ניירת של מסמכי תאגיד של עובדי ציבור, ראיתי אותו בריאיון בטלוויזיה, אצל איילה חסון – הוא היה מאוד תקשורתי", מספרת קרולינה פדלון. היא טענה כי בסרגליק אמד את התיק בכ-450 אלף שקלים, "אבל בגלל שהוא רוצה לעזור הוא עושה את זה ב-240".

קרולינה אמרה בכאב: "אלה כספים שחסכנו אותם. שקל בשקל. נעשה פה מחדל עצום, והוא לא עשה כלום בתיק". בהמשך, רחמים פדלון סיפר כי בסרגליק התחייב בפניו: "תוך שנה הבית חוזר אליך, תוך שנתיים אני מבטיח לך, כולם מאחורי סורג ובריח". 

קרולינה פדלון. "היה פה מחדל עצום והוא לא עשה כלום" | צילום: N12
קרולינה פדלון. "היה פה מחדל עצום והוא לא עשה כלום" | צילום: N12

הם התלוננו בלשכת עורכי הדין, ואז הגיעה הנקמה בדמות תביעה מבסרגליק. כל הטענות נבדקות בימים אלה בבית המשפט. ובעודו מחליט להתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין, נבדקות נגדו תלונות גם בוועדת שכר טרחה וגם בוועדת האתיקה, שם הורשע באחרונה בעבירות של הפרת חובת הנאמנות והמסירות ללקוח ועיכוב מסמכים כלפי מתלוננת נפגעת עבירת מין.
"האמנתי בו אמונה עיוורת"

"תחילה זה היה תביעה כנגד המדינה, כנגד המשטרה, והוא דיבר על חצי מיליון שקל", מספרת לימור שדה, נפגעת עבירות מין. "בפגישות, לצערי כנראה מרוב לחץ, חטפתי שם שני פלאשבקים מאוד מאוד קשים. אז החלטתי שאני לא רוצה לתבוע את המדינה, והחלטתי שאני רוצה להגיע לזה שפגע בי. ואז הוא קבע שכר טרחה של 80 אלף שקלים על ליווי למשטרה. הוא לא עשה כלום".

כששאלנו אותה מה קרה כשביקשה להחליף ייצוג, ענתה: "נפתחו שערי הגיהינום, חושך". גם כאן לא היסס בסרגליק ותבע את לימור בסכום של 200 אלף שקלים. היא בתגובה הגישה בקשה לסילוק התביעה על הסף. "הוא ניסה להשתיק אותי. האמנתי בו אמונה עיוורת". 

"האמנתי בו אמונה עיוורת", לימור שדה | צילום: N12

 "האמנתי בו אמונה עיוורת", לימור שדה | צילום: N12

"זו אכזריות, לא מבין איך אתה יכול"


הרב אביתר ישראל אלבאז הגיש תלונה במשטרה על אדם שתקף אותו לטענתו בביתו ושבר את ידו. עורך הדין בסרגליק התהדר בקשרים שיש לו במשטרה וגם בתקשורת. בסערת הרגשות שהיה נתון בה, חתם הרב על ייצוג. אבל מה שהובטח בעל פה לטענתו לא נכלל בהסכם שכר הטרחה.

"הוא אמר לי 'תשלם לי 113 אלף שקל ושתדע לך שאתה תוציא 300 אלף שקל בקלות'. על התייעצות מול עורך דין, שם נפלתי. הוא לא עשה שום דבר מאז. למעט מכתב למשטרה שרדפתי אחריו בתחנונים. זו אכזריות שאני לא מבין איך אתה מסוגל לעשות את זה בכלל", סיפר הרב אלבאז על סף דמעות. 

 

"לא מבין איך אתה יכול לעשות את זה בכלל". הרב אלבז | צילום: N12

"לא מבין איך אתה יכול לעשות את זה בכלל". הרב אלבז | צילום: N12


"לא שילמתי 6,000 שקל על נוסח מכתב"


בלה עברה גירושים לא פשוטים והגיעה לבסרגליק, כל מה שהוא היה צריך לעשות תחילה זה לשלוח מכתב. "באתי ומסתכלת עליו כאילו הוא אלוהים שאמור לעזור לי", אומרת בלה.

"הוא אמר, 'קודם כול, אני אף פעם לא לוקח תיקים שאני יכול ליפול, שאני לא אזכה. תוכלי להחזיר כל מה שהפסדת, וגם לקבל על עוגמת נפש. אבל מה? אני לוקח 25%...', ומה שכן, הוא רצה שאת הכסף אני אשלם לו מראש. חודש, חודשיים, שלושה חודשים, לא קיבלתי שום כלום. "מה שכן, אני שולח מכתב" לא שילמתי 6,000 שקל בשביל נוסח המכתב". 

 

אייל בסרגליק ואדווה דדון בעימות במשרדו של בסרגליק | צילום: N12
אייל בסרגליק ואדווה דדון בעימות במשרדו של בסרגליק | צילום: N12

בלה שטיינברג. "באתי אליו כמו אלוהים שיעזור לי" | צילום: N12

בלה שטיינברג. "באתי אליו כמו אלוהים שיעזור לי" | צילום: N12


חשיפה: אייל בסרגליק מתכוון לוותר על ראשות הלשכה


בעקבות התחקיר, נודע לנו הערב שעורך הדין בסרגליק מתכוון לוותר על מועמדותו לראשות לשכת עורכי הדין. הוא עדיין לא הודיע סופית על פרישתו, אבל כוונתו היא לפרוש. בנוסף, בסרגליק יצר קשר עם המערכת באמצעות יועצים, ושוקל בחיוב להחזיר את הכספים לאנשים.

מעורך הדין אייל בסרגליק נמסר בתגובה: "אני מודע לביקורת ולטענות של חלק מלקוחותיי שאליהם פניתם, הנוגעות ליחס, תמחור או שירות לא הוגן שניתן להם לתחושתם. אין לי אלא להצטער על תחושתם ועל כעסם ולהתנצל לפני אלו שחשו נפגעים מהתנהלותי. ככל אדם, גם אני טועה, וייתכן שהייתי צריך להפגין יותר רגישות, ואין בכוונתי להקל בכך ראש. אני מתחייב לבדוק כל פנייה ופניה ברגישות ובכבוד, ולתקן את הרושם הציבורי שנוצר ומציג אותי באופן השונה מרחק שנות אור ממי שאני כאדם וכאיש מקצוע".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה