"הפכו אותי לשפחת מין של מחבל"

"הפכו אותי לשפחת מין של מחבל": 5 הסוהרות שהותקפו מינית בכלא גלבוע חושפות את קשר השתיקה
הן היו 5 חיילות צעירות שרק רצו לשרת את המדינה, אבל נפלו קורבן למשחק אכזרי בין רוצח שפל לבין קצינים בכירים בכלא גלבוע. כעת בפעם הראשונה כל חמשת הסוהרות שהותקפו מינית בריאיון משותף ומצמרר: חושפות את קשר השתיקה של הפיקוד הבכיר, מספרות באומץ איך נהרסו חייהן - ומגישות כתב אישום נוקב נגד המדינה, צה"ל ושירות בתי הסוהר שניסו בזמן אמת ומנסים גם היום לקבור את הפרשה


  גיא פלג | אולפן שישי | פורסם 04/11/22 , חדשות 12


"בתחילת השירות שלי אמרתי: 'תעזרו לי, עטאללה מטריד אותי'": הן 5 נשים צעירות שגויסו כחיילות לשירות בתי הסוהר. הן עומדות במרכזה של פרשת סרסור הסוהרות, פרשה שנחקרה כנראה באופן רופף לפני כחמש שנים ונחקרת בימים אלה מחדש. כינסנו אותן למפגש מיוחד, שבו כולן מגישות כאן כתב אישום חמור - נגד מדינת ישראל, נגד צבא הגנה לישראל, נגד שירות בתי הסוהר, נגד הרוצח מחמוד עטאללה שפגע בהן מינית.

"כמה פעמים אמרתי לעצמי שאני אסירה, פשוט לקחו אותי, הפכו אותי לשפחת מין של מחבל בחוסר ידיעתי, ועכשיו לכי תחיי עם זה", מספרת אחת מהן, וחברתה מוסיפה, מחוץ לשערי הכלא: "תמיד אמרתי שבא לי לחזור, גם אחרי שהשתחררתי. ידעתי שיש לי מעגל לא סגור לסגור פה. אני אבל לא מרגישה שאני סוגרת מעגל כי בפועל לא באמת קורה כלום - הכלא נשאר אותו כלא, האנשים אותם אנשים, הארגון אותו ארגון באותן שיטות שלו, ואנחנו עם הפצעים שלנו, עם 'המחלה' שלנו - אפילו לא בא לי להסתכל על המקום הזה".

המחבל עטאללה שפוט למאסר עולם: הוא נשפט והורשע לפני 21 שנה ברצח פלסטינית מרמאללה, שחשד בה כי שיתפה פעולה עם ישראל. בכלא גלבוע הוא הפך לדובר האסירים, הגם שהוא איש פתח ומקובל על הארגונים האחרים. התיאורים של המתלוננות כמעט בלתי נתפסים: שלוש חיילות סוהרות התלוננו שעטאללה פגע בהן בין השנים 2016 עד 2018.

בתום החקירה אז הועמד עטאללה לדין והואשם בביצוע מעשים מגונים. משפטו נמשך: כל בכירי שב"ס שנחקרו אז לא הועמדו לדין. רק באחרונה, כשהפרשה הזאת נפתחה מחדש, הגיעו שתי סוהרות נוספות למשרדה של עורכת הדין קרן ברק, וסיפרו על שעשה להן עטאללה, בתקופה אחרת, קודמת - בשנת 2015. אחת מהן מתארת סדרת מעשי אונס.  הרוצח שמואשם בעבירות מין חמורות. עטאללה
"בא לחלון שלנו והתחיל לגנוח"

"היינו באגף 5 ביחד, והוא בא בין הדלתות - זה אגב אזור שהוא לא מצולם", נזכרת נוגה (שם בדוי, כמו כל שמות הסוהרות בכתבה). "הוא בא לחלון שלנו והתחיל לגנוח. ביקשתי ממנו להיכנס לאגף והתעמתתי איתו". ודנה נזכרת: "ישבנו באמת אני והיא ושם עלה פעם ראשונה זה שהוא מתחכך בנו ו'בטעות' נוגע באיברים מוצנעים שלנו. אני באמת בתמימות חשבתי שזה כי המקום הוא קצת צפוף, או שהוא עבר בטעות ונתקע בי. ושם באמת איפשהו נפל לי האסימון, והלכנו ביחד, התלוננו. כמובן שזה לא טופל וזה המשיך ועוד בנות נכוו מזה".

הסוהרת הילה, שהתלוננה שעטאללה אנס אותה, משחזרת: "בדרך כלל הם רואים את הבנות ואז הם מתחילים 'סוהרת, בואי'. הם עושים את זה מהתאים הכי רחוקים, ואז ההשפלה - את הולכת באמצע האגף, באמצע החצר, ופשוט כל האסירים מסתכלים עלייך וצוחקים". על המתלוננות האחרות היא אומרת: "תמיד הייתי אומרת לעצמי, כשהתחלתי לשמוע עליהן אחרי כמה שנים: 'איזו מטומטמת שלא דיברתי'. אבל דיברתי, ניסיתי לדבר, אבל הייתי שבורה מכדי להכיל את השברים שלהן. אני נורא כעסתי על עצמי, אמרתי 'זה רק בגללך, שאת לא צעקת לעטאללה די'".

אני מנסה להבין מה חשבתן לעצמכן, שעוברים על זה בשתיקה כי רוצים שקט? האם חשבתן שעוברים על זה בשתיקה כי הוא מקור מודיעיני ובמובן מסוים מפיקים ממנו מידע שעוזר אולי להילחם בפיגועים, לחשוף פיגועים? מה עבר בראש? הרי הבנתן שקורה כאן משהו שהוא לא סביר, הוא לא מתקבל על הדעת, הוא בטח לא טבעי
הילה: "מעולם לא סברתי שעטאללה הוא מקור מודיעיני. היו לי המון שיחות עם עטאללה. הוא רצח אישה כי הוא חשב שהיא משת"פית. אבל הוא היה עם קצין המודיעין, עם ניסים פיניש, כמו החברים הכי טובים. לא חשבתי שזה קשור למודיעין שהוא מעביר לו".

יעל: "כל התשובות נכונות. הוא היה גם מקור מודיעיני והוא היה גם שקט תעשייתי, זה ברור. זו הכותרת של שב"ס. הקרבה שלו לקציני המודיעין - ראו את זה, גם היום אני בטוחה בזה. מבחינתי גם עדיין מנסים איכשהו לשמור עליו באיזשהו מקום, יש הרבה דברים שלא יצאו מהחקירה שזה רק מעיד כמה מנסים לשמור". 


"פשוט הבנתי שהוא מסרסר בסוהרות"


במרכז הפרשה הזאת שני קציני מודיעין. אחד מהם, ראני באשה, פוטר לאחרונה משירות בתי הסוהר בהקשר של הפרשה הזאת. קצין מודיעין אחר, זה שבאשה החליף, ניסים פיניש – הוא לא משמש עוד בתפקידי מודיעין אך עדיין נמנה עם סגל שירות בתי הסוהר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה