היוהרה של בג"ץ: התברר שאדלשטיין צדק

מפלגת בג"ץ החלה להאמין בשקרים של עצמה • הם סייעו לפלג פוליטי לייצר מחטף בניגוד לכללי הדמוקרטיה • אם הייתה להם יושרה - הם היו מתפטרים • דעה , שמחה רוטמן , ישראל היום , 27.03.2020

בבריטניה, אם הפרלמנטים, ישנה משרה שהמחזיק בה נקרא "האדון נושא המוט השחור" או בקיצור: "המוט השחור". הוא השליח של מלכת אנגליה המגיעה לבית הלורדים, מתיישבת, ושולחת אותו לזמן את פשוטי העם, היושבים בבית הנבחרים, לשמוע את נאום הפתיחה.

"המוט השחור" מתקרב לדלת הפרלמנט, ואז טורקים בפניו את הדלת כדי לסמל את עצמאות הפרלמנט וריבונות העם. לאחר טריקת הדלת, הוא מקיש עליה שלוש פעמים עם המוט השחור, ואז נכנס ואומר ליושב הראש: "אדוני יושב הראש, המלכה מצווה על בית נכבד זה לבוא לנוכחותה של הוד מלכותה, מייד, בבית אצילי הממלכה". היו"ר קם והולך, אבל שאר חברי הפרלמנט נשארים לעמוד ומקללים את נושא המוט השחור, כדי להבהיר לכולם שלמרות המלוכה, לפשוטי העם יש זכות עצמאית לעמוד על שלהם.אסור לזלזל בטקסים ובסמלים. אסור לזלזל בתקנון הכנסת או בהוראות חוק היסוד הקובעות שהכנסת תקבע את סדרי עבודתה.
אירועי היממה האחרונה מבהירים שבקביעת תקנון הכנסת הושקעה מחשבה רבה. קביעת העיתוי שבו תיערך הצבעה אינה עניין טכני. רוב לעולם איננו מתגבש עד רגע ההצבעה, ולכן טענות השופטים בפסק הדין, שלפיהן הם מגינים על עיקרון "הכרעת הרוב", הפכו לבדיחה על חשבונו של בית המשפט, עוד בטרם יבשה הדיו על פסק הדין. היכן הוא אותו "רוב דמוקרטי" שהיה מעוניין בבחירתו של מאיר כהן?

זו הסיבה שבפרלמנט נהוג לקיים "פיליבסטר", כדי להרוויח זמן למשא ומתן או בכדי להתיש את הצד השני. זו הסיבה שהוראות התקנון עוסקות במועדים ובלוחות זמנים. וזו הסיבה שחוק היסוד ותקנון הכנסת הפקידו את ההחלטה בנושאים אלה בידיו של אדם פוליטי, כדי שישקול שיקולים פוליטיים, שלבית המשפט אין כל הבנה בהם ואסור שתהיה לו כל מעורבות בהם.

אין תקדים בעולם הדמוקרטי לבית משפט הנותן צו עשה הקצוב בזמן, המורה ליו"ר פרלמנט לכנס מליאה.

אין תקדים בעולם הדמוקרטי ליו"ר פרלמנט הממונה על ידי בית משפט. זה מנוגד לכל סטנדרט דמוקרטי ומנוגד לכל עיקרון של הפרדת רשויות. מפלגת בג"ץ החלה להאמין בשקרים של עצמה. הם לא הגנו על בחירת הרוב, הם סייעו לפלג פוליטי בתוך מפלגה פוליטית לייצר מחטף בניגוד לכללי המשחק הדמוקרטיים.

יו"ר הכנסת הזהיר את שופטי בג"ץ, שהם אינם יודעים את אשר לפניהם, אך שופטי בג"ץ, בשחצנות אין קץ, סירבו להקשיב ושלחו פסק דין שנכתב מראש.הכל כבר היה מוכן. כונס הנכסים של הכנסת, שמונה על ידי משפחת המלוכה בבג"ץ לפרק את הפרלמנט של פשוטי העם מסמכויותיו, היה חבר הכנסת עמיר פרץ. במקום לשאת עימו מוט שחור, הוא נשא עימו פסק דין שדגל שחור מתנוסס מעליו. פשוטי העם מגוש "רק לא ביבי", במקום לטרוק את הדלת בפרצופו, עמדו והריעו על אובדן עצמאותה של הכנסת.
באותם רגעים, נתניהו וגנץ רקמו את ממשלת האחדות. ה"רוב הדמוקרטי" שעליו הגן בג"ץ הוברר כעורבא פרח.

התברר, באופן לא מפתיע, שאדלשטיין צדק. המעורבות של שופטי בג"ץ בסוגיות פוליטיות תוך גילוי יוהרה וחוסר הבנה, ביזתה את המוסד שבראשו הם עומדים. אם היה להם קורטוב מהיושרה ומהאומץ של אסיר ציון, יולי אדלשטיין, הם היו מגישים לעם ישראל היום את התפטרותם.
הכותב הוא היועץ המשפטי של התנועה למשילות, ומחבר הספר "מפלגת בג"ץ".


 היוהרה של בג"ץ: התברר שאדלשטיין צדק , שמחה רוטמן , ישראל היום , 27.03.2020
 היוהרה של בג"ץ: התברר שאדלשטיין צדק , שמחה רוטמן , ישראל היום , 27.03.2020
ראו בג"צ 2144/20

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה