ערר על החלטה לסגירת תלונה איומים ברצח

07.08.2019 - המוסר הכפול של מערכת המשפט. כאשר מדובר בהעלבת עובדי ציבור החשוד נעצר עד תום ההליכים ועובר עינויים במשך שנים עוד בטרם החל משפטו. כאשר עיתונאית מאוימת ברצח התלונה נסגרת עקב חוסר עניין לציבור.

לורי שם טוב הגישה ערר לפרקליטות המדינה על סגירת תלונה ע"י ידי משטרת ישראל בעילה של חוסר עניין לציבור.
מדובר בתלונה שהוגשה בינואר 2019 על לשון הרע, הטרדה מינית, פגיעה בפרטיות, הסתה לרצח, איומים ברצח, והודעה על כוונה לרצוח.
משטרת ישראל הודיעה ביולי 2019 כי התלונה מסגרה עקב חוסר עניין לציבור. בבדיקת במערכת התקשורת שבוצעה בימים אלו עולה כי הפרסומים הבוטים והמאיימים נמשכים וגם ישנם פרסומים חדשים.


התלונה הנה על מאות פרסומים בוטים בטוקבקים שפורסמו במערכת תקשורת אינטרנטית. להלן מקצת הפרסומים:
- "הייתי מרביץ לה גם עד שהייתה נכה. מכות רצח היא צריכה לקבל.. באמת שאם רואה אותה עושה את זה הופך אותה לנכה".
- "כדור בראש עם האקדח שלי זה מה שהיא תקבל. קניתי היום אקדח חדש ואשתמש בו על לורי שם טוב",
- "היא תירצח בקרוב מילה שלי",
- "הייתי חובט לה בכוס לזבל הזאת",
- "להוריד לה אלה של בייסבול על הראש עד שיתפצח",
- "לשלוח אותה לעבודות שירות בכלא רמלה בתור כוס וחור תחת",
- "אישה שטן.. שתירקב בכלא",
- "פרצוף דוחה של חולת נפש יימח שמה וזכרה כך שיבעטו בה עד שתצא נשמתה השחורה והטמאה... חלאה מקוללת שחורה שתישרף בגיהנום
"
... ועוד.

שם טוב טענה בערר כי סגירת התיק הנה בניגוד לרוח מערכת המשפט. מערכת המשפט עמדה בהחלטותיה השונות על חומרת פרסומים פחותים בחומרתם מאלו וגם עצרה חשודים עד תום ההליכים על פרסומים פחות
חמורים מאלו שאינם כוללים הודעה על כוונה לרצוח. כן לדוגמא בבש"פ 2525/18 מה- 17.04.2018 כתב  השופט אורי שהם: "פרסומים מכפישים ובוטים כלפי עובדי ציבור ומתלוננים אחרים הם בגדר אלימות מילולית הניצבת ברף חומרה גבוה ביותר, ואין להמעיט בחומרת המעשים רק משום שאין מדובר באלימות פיזית".
השופט אורי שהם האריך מעצר החשודה ב- 90 יום בפעם השניה מעבר למעצר של 270 ימים שבהם הייתה עצורה על פרסומים מכפישים במרשתת פחות חמורים בהרבה בתיק פל"א 43940/2019 .

דוגמא נוספת היא בש"פ 1999/17 מיום ה- 03.03.2017 . השופט נעם סולברג כתב בהחלטתו על הכפשות פחות בהרבה מאלו בתיק פל"א 43490/2019 : "כִּי נֹפֶת תִּ טפְנָה שִּפְתֵי זָרָה, וְחָלָק מִּשֶמֶן חִּכָהּ. וְאַחֲרִּיתָהּ מָרָה כַלַעֲנָה, חַדָה כְחֶרֶב פִּיּוֹת" )משלי ה, ד(. לא למותר לזכור ולהזכיר כי פגיעה בשמו הטוב של אדם ובפרטיותו הריהי כואבת עד מאד – מרה כלענה, חדה כחרב – לא אחת יותר מאשר פגיעה פיזית, והיא מסוגלת לזעזע את עולמו של כל אדם. סולברג האריך מעצר חשודה על פרסומים במרשתת פחות מכפישים בהרבה בתיק פל"א 43940/2019.
עוד טענה שם טוב כי תיק פלא 43940/2019 הנו בעל עניין ציבורי רב מאוד, כך עולה מהחלטות בית המשפט העליון. סגירת תיק פל"א 43940/2019 הינה התעלמות מהחלטות ערכאת השיפוט הגבוהה ביותר במדינת ישראל, בית המשפט העליון. סגירת התיק מסכנת את העוררת ופוגעת ביכולת ההרתעה של המשטרה. מבוקש לקבל הערר ולהמשיך בהליך החקירה.

מצורף קטעים מהערר ואישור נתקבל.
ערר על החלטה לסגירת תלונה איומים ברצח

ערר על החלטה לסגירת תלונה איומים ברצח












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה