מחוז הפייק

מחוז הפייק: עוד שתילת נשק, אמצעי לחימה וסמים בסדרת הטלוויזיה

אחרי ה-M-16 בעיסאוויה מתברר כי בביתו של תושב שועפט פואז דבש הושתל אקדח. לדבריו, החיפוש לווה גם בהשפלה: "הפשיטו את אשתי ואמה מול בנותיי הקטנות והמבוהלות". חברו מג'ד שיכה נפל גם הוא קורבן לשתילת נשק שסיכנה את חייו: "בכפר חשבו שאני משת"פ והיכו אותי"
ישי פורת, 09.08.19 , ynet



פייק רודף פייק בסדרה שמפארת את משטרת ירושלים: ככל שחולפים הימים כך נחשפים עוד ועוד מקרים של סצנות בעיתיות בסדרה "מחוז ירושלים" ששודרה בכאן 11, ומתארת את עבודת משטרת ירושלים. במקרה או שלא במקרה, הקטעים המביכים התרחשו במזרח העיר. אתמול התבררו מקרים נוספים של השתלת נשק וגם של סמים.

הפרשה נחשפה בעיתון "הארץ", בפרסום על מציאת רובה M-16 שהושתל במהלך חיפוש בביתו של תושב עיסאוויה סאמר סלימאן. אתמול התברר שהוא איננו היחיד שנפל קורבן לפייק דוקו. צילומי הסדרה מציגים גם פשיטה על ביתו של פואז דבש, תושב מחנה הפליטים שועפט המחזיק בתעודת זהות כחולה. "נכנסו שוטרים, אמרו שיש אצלי נשק והפכו את הבית כשאני יודע שאין אצלי כלום", סיפר.

גם במקרה זה, משלא נמצא דבר השתילו השוטרים בדירה אקדח תקני. צילומי הסדרה תיעדו אותם מטפסים לעליית הגג, ובעזרת כלבת גישוש "מוצאים" את הנשק.

דבש (47) מספר שהחיפוש לווה בהשפלת משפחתו: "הכניסו את התאומות שלי בנות החמש לחדר עם אשתי ואמא שלה. הפשיטו את הנשים עד התחתונים מול העיניים של הילדות, שהיו בפחד גדול". כמו בהשתלה בעיסוויה, גם דבש קיבל בסוף החיפוש מסמך משטרתי שלפיו החיפוש לא העלה דבר (צעד המקובל במקרים שכאלה).

כשהסדרה הוקרנה פניו אמנם טושטשו, אבל חבריו זיהו אותו. "ראינו אותך בטלוויזיה", אמרו לו. הוא צפה ונחרד מהתמונות המזויפות. דבש שעבד שנים במטבח ביד ושם ופרש לאחרונה, סיפר שבמסגרת עבודתו הגיש כיבוד לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרים ולח"כים שביקרו במקום.

לדבריו, לאחר הפרסום בטלוויזיה תהו במחנה הפליטים מדוע הוא לא נחקר ונעצר, וחשדו שהוא משתף פעולה עם ישראל - חשד שהעמיד את חייו בסכנת חיים, שכן ידוע כיצד הפלסטינים נוהגים במקרים שכאלה.

חברו למחנה הפליטים מג'ד שיכה (24) נפל גם הוא קורבן להשתלה הסדרתית. "הגיעו המון שוטרים עם כלבים לבית שלי והפכו הכול", הוא סיפר. גם במקרה זה, לאחר שלא נמצא דבר, השתילו השוטרים בביתו נשק "שהתגלה" כביכול במהלך החיפושים.

גם הוא הופתע לראות את עצמו בסדרה, גם עליו מסתובבות שמועות שהוא משתף פעולה עם ישראל וזאת משום שלא נעצר ולא נחקר. לדבריו, לפני כמה שבועות פרצו כמה תושבים לביתו והיכו אותו. "אני מפחד להסתובב בשכונה. הולך ללימודים באוניברסיטה, חוזר - ונסגר בבית", סיפר.

אתמול פרסם רן בוקר לראשונה ב-ynet כי גם תושב הכפר צור-באהר אחמד עליאן נפל קורבן למזימה דומה: צו חיפוש, השתלת נשק, צילומים בסדרה שחשפו אותו וסיכנו את חייו משום שחשדו שהוא משת"פ מכיוון שלא נעצר. פניו אמנם טושטשו, כמו של היתר, אבל למרות זאת זוהה.

בסצינה מזויפת אחרת קיבלו השוטרים מידע על סוחר סמים לכאורה. בצילומים הם נראים עוצרים אותו כלצידו שק עם סמים, שהושתל לצורך הצילומים.

בתאגיד השידור הציבורי "כאן" החליטו אתמול להפסיק לאלתר את כל העבודה המשותפת עם "קודה", חברת ההפקות של הסדרה. "מועצת התאגיד רואה בחומרה רבה את השתלשלות האירועים הקשורים בהפקת סדרת הדוקו-ריאליטי 'מחוז ירושלים' וקיימה בירור ודיון מעמיקים בנושא", נמסר מהתאגיד כאן, "כל מה שאירע בפרשה נוגד את מהות תאגיד השידור הציבורי ואת ערכיו הבסיסיים. מדובר בהתנהלות בזויה, הנוגדת לחלוטין את האחריות הגדולה המוטלת על השידור הציבורי ועל העוסקים בו, ונוגדת את ההכרח שבאמינותו. מדובר בבגידה באמון הציבור ובאמון תאגיד השידור הישראלי. בתאגיד אין מקום ואין כל סובלנות לשקרים לציבור ולהפללת אנשים חפים מפשע. ידע כל מי שעובד למען השידור הציבורי כי עליו להתייחס ביראת קודש לכללי האתיקה". ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות בדיקת הטענות שהועלו בנוגע לסדרה 'מחוז ירושלים', הוחלט במשטרה על ביצוע תחקיר לבחינת הנושא, לרבות התנהלות של המשטרה מול גורמי חברת ההפקה בשטח ובשלב עריכת התכנים. כפי שציינו, אנו מצרים על כל פגיעה שגרמה הסדרה למאן דהוא. אי לכך ובהתאם לזאת, עד להשלמת התחקיר ובדיקת כלל הטענות לא נתייחס לגופם של אירועים".


רם לנדס מתנצל על הפקת הפייק דוקו עם משטרת ישראל - אוגוסט 2019
רם לנדס מתנצל על הפקת הפייק דוקו עם משטרת ישראל - אוגוסט 2019

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה