שופטת ריבה ניב – נתנה החלטה מבלי לאפשר לתובעים אפשרות תגובה

אפריל 2012 - אליעזר ריבלין נציב תלונות הציבור על שופטים קבע תלונה מוצדקת נגד ריבה ניב שופטת ביהמ"ש שלום ת"א – נתנה החלטה מבלי לאפשר לתובעים אפשרות תגובה – תיק ת"א 39893-01-10 אריה שוורץ ומוטי וודגה נגד ריבה ניב שופטת ביהמ"ש שלום ת"א

להורדת החלטת הנציב הקלק כאן

אליעזר ריבלין נציב תלונות הציבור על שופטים קבע, כי תלונה שהוגשה נגד ריבה ניב שופטת בית משפט שלום תל אביב מוצדקת.
ריבה ניב, נתל"ש קבע שהתלונה שהוגשה נגדה מוצדקת

ריבה ניב, נתל"ש קבע שהתלונה שהוגשה נגדה מוצדקת

התובעים אריה שוורץ ומוטי וודגה, הגישו בקשה לזמן עדי הזמה בתיק ומתן צו לקבלת פלטי שיחות ואיכוני טלפונים סלולאריים. הנתבעים טענו כי הבקשה מיותרת, והשופטת ריבה ניב נתנה החלטה באותו יום בו דחתה את הבקשה. התובעים הגישו "בקשה לביטול החלטה מיום 29.6.11" וציינו כי השופטת החליטה בבקשה מבלי שתינתן להם אפשרות להשיב לתגובת הנתבעים בניגוד לתקנה 241 (ג1) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 (להלן: "התקנות"). בבקשה היפנו, בין היתר, לדוח שנתי של הנציבות לשנת 2007 שם סקרו תלונות שהוגשו בעניין זה. השופטת דחתה שוב את הבקשה וקבעה: "לאחר שעיינתי בנימוקי הבקשה, לא מצאתי לנכון לשנות מהחלטתי הקודמת".

בתלונת התובעים לנתל"ש, טענו כי השופטת לא איפשרה להם לממש את זכותם שבדין להשיב לתגובת הנתבעים, ולו הייתה מאפשרת להם להגיב יתכן שהייתה משנה את דעתה ומאפשרת להם להציג עדויות משמעותיות אשר היה חשוב להם להציגן.

אליעזר ריבלין קבע:

    "התלונה כי נמנעה מבעל דין זכותו שבדין להישמע טרם מתן החלטה בעניינו, הינה בגדר תלונה על "דרך ניהול המשפט", שבסמכות הנציב לברר.

    אף לגופם של דברים, לא מצאתי כי בקשת המתלוננים ליתן צו לקבלת פלטי שיחות ואיכוני טלפונים סלולאריים הועלתה על ידם בבקשות קודמות, וודאי שנוכח הטיעון המשפטי שהעלו הנתבעים בעניין זה היה מקום ליתן למתלוננים, על פי זכותם שבדין, להשיב לכך טרם שיתנן החלטה.

    על כן, נמצאה התלונה מוצדקת."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה