שופטת נועה גרוסמן - נתנה החלטתה הסופית לביזיון בית המשפט טרם הגשת סיכומי בעל הדין וקנסה אותו ב- 45,000 שקל

שופטת נועה גרוסמן - נתנה החלטתה הסופית לביזיון פקודת בזיון בית המשפט טרם הגשת סיכומי בעל הדין
פברואר 2005  - ע"א 181/05 - בקשה ערעור על סירובה של השופטת נועה גרוסמן לפסול עצמה לשפוט עקב מתן החלטה הסופית לביזיון פקודת בזיון בית המשפט טרם הגשת סיכומי בעל הדין, ואף קנסה אותו ב- 45,000 שקל לטובת בעל הדין שכנגד. 

לקריאת החלטת בית משפט העליון הקלק כאן

המערערות טענו כי נועה גרוסמן במתן החלטתה, המנתחת ביסודיות את הראיות וטענות הצדדים, גיבש בית המשפט את עמדתו הסופית ביחס לתיק. המערערות טוענות כי בכך קמה עילה לפסילת השופטת נועה גרוסמן מהמשך ישיבתה בדין. נועה גרוסמן דחתה בקשת פסילתה בתואנה כי כי דעתה לא ננעלה וכי הוא נכונה לבחון את סיכומי המערערות בלב פתוח וללא חשש למשוא פנים

בין הצדדים לערעור מתנהל הליך לפי פקודת בזיון בית המשפט שעניינו בבקשת המשיבה לכוף את המערערות לקיים הסדר פשרה, שקיבל תוקף של פסק דין, בדבר הוצאת מטרדים המצויים בסמוך למקום מגורי המשיבה. לאחר ישיבת הוכחות וביקור של המותב בשטח נשוא הסכסוך, התבקשו הצדדים להגיש את סיכומיהם.
המשיבה הגישה את סיכומיה. בעקבות זאת הוגשה בקשת המערערות למחיקת חלקים מסיכומים אלה ועימה בקשה להארכת מועד הגשת סיכומיהן. הבקשה להארכת מועד הגשת הסיכומים התקבלה. עוד בטרם הוגשו סיכומי המערערות נתן בית המשפט (ביום 19.10.04 ) את החלטתו הסופית בבקשה לפי ביזיון פקודת בזיון בית המשפט. הבקשה התקבלה. בית המשפט קבע, על סמך התשתית העובדתית שהונחה לפניו, כי המערערות הפרו את הסדר הפשרה והורה להן לתקן את דבר ההפרה בתוך 30 יום. כן נקבע כי על
המערערות לשלם למשיבה 45,000 ש"ח בגין ההפרה.

גרוסמן ביטלה החלטתה וכתבה: "בשוגג, ההחלטה ניתנה לאחר קבלת סיכומי המבקשת [המשיבה –א. ב.] בלבד. ... הגם שהצדדים הגישו תצהירים מפורטים, ואף תגובות מפורטות, אין בכך כדי לגרוע מזכות הגשת הסיכומים, קל וחומר שבענייננו ניתנה החלטה שכאשר סיכומים של צד אחד בלבד היו לנגד בית המשפט."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה