אריאל בן ארי - הדחה סלחנית - מי השופט הכי בעייתי בישראל ומתי הוא יפרוש?

הכתבה הדחה סלחנית // מי השופט הכי בעייתי בישראל ומתי הוא יפרוש? , TheMarker , פברואר 2013

שני נציבי תלונות הציבור על שופטים מצאו תלונות מוצדקות רבות נגד שופט בית המשפט לענייני משפחה אריאל בן ארי ■ לפני יותר משנה החל שר המשפטים בהליך להדחתו - אבל הוסכם אתו על הסדר מרוכך

 השופט אריאל בן ארי שוחח עם עדים לפני מתן עדותם בבית המשפט
 
השופט שמחזיק בשיא התלונות המוצדקות נגדו, שופט בית המשפט לענייני משפחה אריאל בן ארי, עדיין מועסק על ידי מערכת המשפט, אף שהליך ההדחה שלו נמשך יותר משנה - כך עולה מבדיקת TheMarker.

בדו"ח נציבות תלונות הציבור על השופטים ל–2012, שפורסם השבוע, צוין כי נמצאו יותר מארבע תלונות מוצדקות שעסקו בשופט אחד מבית המשפט לענייני משפחה. נציב התלונות על השופטים, שופט בית המשפט העליון בדימוס אליעזר גולדברג, לא ציין בדו"ח את שם השופט, מאחר שלפי חוק הנציבות שמות השופטים חסויים. הנציב גם סירב לנקוב במספר התלונות המוצדקות המדויק נגד בן ארי כדי לא לחשוף את זהותו, אך נודע כי מדובר ביותר מארבע תלונות.

עם הגשת הדו"ח התייחס גולדברג לשופטים בעייתיים מבלי לנקוב בשמות: "המערכת צריכה לעשות יותר ממה שהיא עושה ומה ככל האפשר כדי ששופט שאינו ראוי לא יהיה במערכת. צריכה להיות אפס סלחנות למציאות כזאת".

כשופט בית משפט שלום, משתכר בן ארי 25 אלף שקל ברוטו בחודש לפחות. הנציב גולדברג קבע כי יש 16 תלונות מוצדקות נגד בתי המשפט לענייני משפחה. מדובר בגידול ניכר במספר התלונות המוצדקות שעסקו בבתי המשפט לענייני משפחה לעומת השנה שעברה, שבה נמצאו תשע תלונות מוצדקות. מבין 16 התלונות המוצדקות 11 נמצאו בבית המשפט לענייני משפחה ברמת גן, שבו מכהן השופט בן ארי.

לפני כשנה ביקש שר המשפטים היוצא, יעקב נאמן, לפתוח בהליכי הדחה נגד השופט בן ארי באמצעות הוועדה לבחירת שופטים. מדובר בהליך נדיר, שנועד לסלק ממערכת המשפט שופטים שבהתנהלותם נמצאו ליקויים חמורים אך הם מסרבים לפרוש. בן ארי נערך להליך ההדחה בפני הוועדה לבחירת שופטים, ושכר את שירותיו של עו"ד אביגדור פלדמן, אך ההליך לא יצא בסופו של דבר לפועל לאחר שהושגה הסכמה עם השופט על פרישתו.

נאמן החליט לנקוט הליך לאחר חודשים ארוכים של התייעצויות עם הנהלת בתי המשפט, והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, התבקש לחוות את דעתו בעניין. לאחר פגישות בין מנהל בתי המשפט, השופט מיכה שפיצר, לבין בן ארי, הגיעו הצדדים להבנות כי בן ארי יפרוש מיוזמתו כדי למנוע את הדחתו בוועדה. בן ארי צפוי לפרוש בשנה הנוכחית, אך הוא ממשיך להיות מועסק כשופט ולקבל שכר בהתאם.

הנציב גולדברג, שמכהן בתפקיד זה כארבע שנים וחצי, וקודמתו בתפקיד, שופטת בית המשפט העליון בדימוס, טובה שטרסברג כהן, פנו בעבר לראשי מערכת המשפט לאור הצטברות התלונות המוצדקות נגד בן ארי. עיקר התלונות נוגעות לעיכובים ולסחבת בהחלטות ובפסקי דין, ולהתנהלותו השיפוטית בבית המשפט לענייני משפחה הגדול בישראל.

בעבר אמר בן ארי ל"הארץ" כי אין לו כל הסבר מדוע יש כוונה להדיחו. "אני באמת לא יודע", אמר, "אולי בגלל ריגול? שיגידו 'מדובר בגניבת סוסים מאורוות המלך', אבל אני לא יודע לרכוב. אני בהלם. לא שיתפו אותי בזה".

על בן ארי נמתחה ביקורת מצד ארגונים הנאבקים לזכויות אבות ומצד עורכי דין בתחום דיני המשפחה. באחד המקרים, אף שאחד הצדדים הבהיר לבן ארי כי עיכוב בהחלטה פשוטה גרם לו לנזק כבד, בן ארי נמנע מלקבל החלטה במשך כשנתיים ללא סיבה עניינית.

השופט אריאל בן ארי שוחח עם עדים לפני מתן עדותם בבית המשפט

 תלונה נוספת שנמצאה מוצדקת נגעה לכך שהשופט שוחח עם עדים לפני מתן עדותם בבית המשפט. בעבר ביקרה שטרסרבג כהן את בן ארי בחריפות על התנהלותו. תחילה הכחיש בן ארי כי שוחח עם העדים, אך לאחר מכן הודה בפני שטרסברג כהן ששוחח עם מומחה שאמור היה להעיד בפניו, וכן עם פקידת סעד לפני שהתייצבה למתן עדות.

בתלונה נוספת שגולדברג בדק ומצא שהיא מוצדקת, טען המתלונן שהרגיש כי בית המשפט נהפך לבית דין שדה. לדבריו, השופט נזף בו, צעק עליו ונהג בו משוא פנים. פרקליטו של המתלונן אמר לבן ארי: "אדוני, בוא תהרוג אותו ונגמור את המשפט". בן ארי השיב: "אני עדיין לא יכול להרוג אותו, אך לתשומת לבך, אני בוודאי יכול לכתוב פסק דין".

בן ארי מסר בתגובה, באמצעות דוברות מערכת בתי המשפט, כי לפני כמה חודשים הודיע על רצונו לפרוש בתום שנת המשפט, ובקשתו נענתה.

הכתבה הדחה סלחנית // מי השופט הכי בעייתי בישראל ומתי הוא יפרוש? , TheMarker , פברואר 2013

קישורים:

שופט לענייני משפחה נפתלי שילה - שיטות סחר בילדי נפגעי משרד הרווחה - ינואר 2013 - מדובר באם לשני ילדים אשר נתלשו ממנה בהיותם בני 4 ו- 6 למרכז חירום בכפייה ללא סמכות בניגוד לחוק ולכללים. שופט לענייני משפחה נפתלי שילה מנהל ענייני האם בבית משפט לענייני משפחה ואינו מאפשר הסדרי ראיה עם ילדיה. נפתלי מפעיל נגד האם סנקציות בהיגוד לחוק ולכללים ופוגע בהחלטות שרירות לב באם וילדיה. התנהגותו של נפתלי שילה מדיפה ריח של שיקולים זרים לעשיית כסף לגורמי רווחה ו"מומחיה" מסבלם של אזרחים. לאחר 4 שנות התשה נפתלי שילה הסב נזקים קשים לאם וילדיה וכסף קל למערכת הרווחה ומומחיה...
שמואל בוקובסקי - מכבסת הבלים ודברי בלע נגד משפחה בהליך אימוץ - ינואר 2012 - בית משפט עליון רע"א 7535/11 - מדובר בזוג הורים בעלי פיגור אשר בית משפט לענייני משפחה (שופט שמואל בוקובסקי) קבע כי יש לשלוח את בתם בת השלש לאימוץ סגור. ההורים מבקשים לצמצם את תוצאות האימוץ, באופן שסבתה של הקטינה, אמה של המבקשת והאפוטרופא שמונתה לה לדין, תישא באחריות לגידולה. מנגד, סומך המשיב (לשכה משפטית משרד הרווחה) ידיו על פסקי הדין של ערכאות קמא. לבת המאומצת אחות קטינה שהוכרזה "נזקקת" - מהחלטת העליון ניתן ללמוד על דרכי הפעולה של שופט בית משפט לענייני משפחה שמואל בוקובסקי, הנשוי לפקידת סעד מחוזית לחוק הנוער מיכל מילשטיין בוקובסקי ואשר שימש שנים רבות בעברו כיועץ משפטי במשרד הרווחה:...

דרכי הרמיה השופט שמואל בוקובסקי - רשלנות שיפוטית קיצונית בדלתיים סגורות - בית משפט לענייני משפחה ראשון לציון - נובמבר 2006 - שופטי בתי משפט לענייני משפחה ובתי משפט לנוער, ופקידי סעד מבזים והורסים חיי אזרחים ומשפחות בבתי משפט מאחורי דלתיים סגורות. הם מגלגלים את האחריות אחד על השני אינם מנמקים תחושותיהם והחלטותיהם ההזויות והם מוגנים נגד תביעות ותלונות...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה