שופטת רות בן חנוך - בית משפט לנוער - החלטה להוציא מהבית ילדי אלמנה עולה חדשה, מאובחנת לוקה בנפשה ללא ייצוג עו"ד ותרגום ראוי

ההתנהגות השופטת רות בן חנוך מאחורי דלתיים סגורות

 
שופטת בית משפט לנוער רות בן חנוך החליטה להוציא ילדים מביתם לפנימיות, ללא שהיו מיוצגים ע"י עו"ד בבית המשפט, למרות התנגדותם והתנגדות אימם, וחרף היותם עולים חדשים, אימם אלמנה מאובחנת כלוקה במחלת נפש. תרגום מהלך המשפט בפני האם היה חלקי.
 
שופטת רות בן חנוך - בית משפט לנוער - החלטה להוציא מהבית ילדי אלמנה  עולה חדשה, מאובחנת לוקה בנפשה ללא ייצוג עו'ד ותרגום ראוי
שופטת נוער - רות בן חנוך - רמיה נגד חלשים

השופט רובינשטיין כתב בערכאה עליונה: "במקרה דנא נודעת בהחלט חשיבות מרובה לייצוג, הן נוכח השנים המועטות ששוהה המשפחה בארץ, והן ובעיקר בשל מחלת הנפש של המבקשת".
.
מרץ 2008 - תיק רע"א 369/08 האמא אלמנה, עלתה מאתיופיה בשנת 2001 עם שלושת ילדיה כיום בגילאים 17, 12 ו- 11. האמא אושפזה בעבר בתחום בריאות הנפש וכיום מקבלת טיפול תרופתי. האם וילדיה מתנגדים לפירוק המשפחה, והוצאת שני הילדים הצעירים (בן 12 ובת 11) מביתם לפנימיות הרווחה, ע"פ דרישת פקידת הסעד דבי סבטוי ועובדת סוציאלית שוש ארגון מלשכת הרווחה נתניה. לילדים ואימם אין עבר פלילי, והם מתגוררים יחד ועוזרים אחד לשני לצורך קיום המשפחה.

לאחר שתי ערכאות שיפוטיות: בית משפט לנוער, בית משפט מחוזי, החליט שופט העליון אליקים רובינשטיין להוציא את הילדים מביתם לפנימיות הרווחה בכפייה.

הליך פגום בבית משפט לנוער - המשפחה לא מיוצגת ע"י עו"ד ותרגום חלקי למרות קשיי השפה
המשפחה לא הייתה מיוצגת בבית משפט לנוער (שופטת רות בן חנוך) על ידי עורך דין, והמתורגמן לא תרגם למשפחה את המסמכים שהגישו נציגי הרווחה לבית המשפט כך שלא ניתן היה לחקור את נציגי הרווחה. בנוסף לטענת האם וילדיה טוב להם בבית והם מתנגדים לגישה הפטרנליסטית של משרד הרווחה.

בית המשפט המחוזי תרץ את הכשלים בכך שעל פי חוק הנוער (טיפול והשגחה) אין חובה כי הוריו של קטין, שעניינו נדון בבית המשפט לנוער, יהיו מיוצגים על ידי עורך דין; ומכיוון שאין כל ספק, שהמערערת "הבינה היטב את מהות ההליך".

נשאלת השאלה, האם להבין היטב את מהות ההליך זה מספק? הרי מדובר בהוצאת ילדים מביתם ומשפחתם, האם לא ראוי היה כי המשפחה (עולים חדשים, לא שולטים היטב בשפה העברית) יבינו את ההליך לפרטים ויהיו מיוצגים כראוי ע"י עורך דין?

השופט רובינשטיין בפסק הדין אף ציין חשיבות הייצוג: "במקרה דנא נודעת בהחלט חשיבות מרובה לייצוג, הן נוכח השנים המועטות ששוהה המשפחה בארץ, והן ובעיקר בשל מחלת הנפש של המבקשת".

קישורים:

6 תגובות:

  1. באילו מניפולציות בדיוק משתמשים פקידי סעד ועובדים סוציאליים על מנת להוציא ילדים מחזקת הוריהם ? יש לכם מקרה לדוגמא ?
    תודה רבה

    השבמחק
  2. למערכת הרווחה אינספור מניפולציות, זוהי מערכת משומנת של פקידי סעד, שופטים, מומחים, מאבחנים ומטפלים המדברים בשפה אחת ודברים אחדים לעשות כסף קל מסבלם של אזרחים מוחלשים.
    הנך מוזמן להיכנס לאתר http://pkidat-saad.blogspot.com/

    לראות אינספור דוגמאות...

    השבמחק
  3. שרונה ועמר גל8 בפברואר 2012 בשעה 21:44

    נפגעי רווחה ללא דיון הוחכות ללא עדים ללא סימנים החליטה להוציא את ילדינו זוג הורים אוהבים מקיבוץ משמר השרון מעמק חפר רק בגלל תלונת שווא של מזכיר קיבוץ ממשמר השרון

    השבמחק
  4. אני הייתי גם בבית משפט לנוער והשופטת הייתה רות בן חנוך. פשוט הייתה איתי עו"ד שמימנתי באופן פרטי. פקידת הסעד הופיע עם איפור נוזל מתחת עיניה ולהפתעתי היא הייתה הטובעת. שום בדיקות מאף אחד אם מה שהיא תובעת נכון.לא קיבלתי אפילו את החומר לפני הדיון לראות על מה אני מואשמת כדי שעו"ד שלי תוכל להכין הומר להגנה. הופתעתי איך פקידת הסעד עומדת שם וטוענת מלא שקרים. השופטת לא שאלה אותה אפילו אם יש לה הוכחות להאשמות שהיא הביאה למשפט נגדי. באמת רצו להוציא את הילדים שלי מהבית.
    אני עולה ותיקה ואם לשני ילדים.גרושה, יש לי תואר אוניברסיטאי, עובדת, לא מתעסקת בזנות, לא נרקומנית,לא אלכוהוליסטית, לא משוגעת, מתפקדת כאמה.
    נכון שאני עובדת הרבה שעות חוץ מהבית, אבל לילדים שלי לא חסר שום דבר, אפילו לא צומת לבי, חום, אוכל וכו'.
    השופטת בן חנוך הרסה הרבה משפחות בזה שהיא הוציאה את ילדיהם על בסיס שקר שהיא לא בדקה.
    לפושעים יש יותר זכויות מלמשפחות עם ילדים שפקידות הסעד טובעת אותן בבית משפט לנוער כדי להוציא את ילדיהם מהבית. אין חוקר שבודק את התענות. רוב המקרים בהם ילדים הוצאו מבתיהם הוצאו על בסיס שקר. פקידות הסעד מקבלות תגמולים עבור הוצאות ילדים מבתיהם.
    בנוסף יש לפקידות יש חסינות משפטית ולכן הן לא מפחדות לשקר כדי להוציא ילדים מהוריהם ולפנימיות.
    זכויות האדם שגם חתומה ע"י מדינת ישראל לא מכובדים שמדובר במשפחות בהן פקידות סעד רוצות להוציא את ילדיהם לפנימיות. אבל זה מתחיל מדיווח של יועצת בית ספר שהיא בעצם עו"ס, יכול להיות פסיכולוגית בית ספר שנותנת דיווח לא נכון על מצבו הרגשי או נפשי של ילד.
    צריכים לבטל את החסינות המשפטית של פקידות הסעד ואפילו להעמיד אותן לדין אם מוצאים שקרים בתוך תיק שהן תפרו כדי להוציא ילדים מהבית. לא רק לבדוק בתיקים שנגיד יש להן ברגע שיורידו את החסינות אלה גם שנים אחור. גם שופטת כמו בן חנוך צריכה לעבור בדיקה על כל התיקים בהן היא החליטה להוציא ילדים מהבית. היא לא שואלת את פקידות הסעד אם יש להן הוכחות בתביעות שהן מביאות לאולם שלה.רק מחליטה להוציא. שום רחמים, לא מעניין אותה איזה נזק שזה גורם לילדים.

    השבמחק
  5. אלפי מקרים ואף אחד לאיודע

    השבמחק
  6. הם מנצלים את הידיעה שהם לא מבינים עיברית כמו אימי ז"ל שחטפו לה בת ,בת

    השבמחק