שופט ארז יקואל – פגיעה בזכויות חוקתיות וחוקיות של אסירים

יולי 2017 – השופט ארז יקואל הוא השופט הדן בעתירות אסיר שעניינן בקשות שמגישים אסירים ועצירים לבית משפט כדי לממש זכותם החוקתית והחוקית מאחורי סורג ובריח. לא קל לאסיר לממש את זכוותו בהיותו נתון למרותם של הסוהרים במחשכים בבתי הכלא.
 
ארז יקואל
ארז יקואל

ארז יקואל משום מה דן בעתירות אלו במקומות סגורים בתוך בתי הכלא מה שמקשה את הגישה של אזרחים להיות נוכחים בעתירה ובכך פוגע בעיקרון יסוד פומביות הדיון.
מתוך דף פייסבוק Moshe Halevi – בתאריך 12.07.2017 התקיים דיון עתירת העצירה לורי שם שעניינה עישון פסיבי בכפייה בחדרי המתנה של שב"ס בבית משפט מחוזי תל אביב. הדיון התקיים בשעות הצהריים המאוחרות במתקן הכליאה איילון, למרות שהיה קבוע לשעה 08:30 בבוקר.
הדיון לא התקיים בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד.
את קבוצת האסירות ובהן לורי, שנקבע להן דיון, הכניסו לכלוב מעבר, ללא שירותים ומים, כדי שימתינו לתורן לדיון. מדובר בכלובים שדומים לכלובים בגן החיות שבהם מעבירים את הקופים לטיפול רפואי.
לורי הוצאה מהכלוב והוכנסה לחדר במתקן הכליאה איילון, שבו ישב השופט ארז יקואל.
לורי מספרת שלא נתנו לה לדבר בדיון.
השופט ארז יקואל, על פי דבריה, היה קצר רוח ולא נתן לה לדבר.
תגובתה העניינית בכתב של הפרקליטות לעתירה של לורי, התקבלה רק היום, למרות הצהרות אנשי השב"ס בדיון המעצר אצל השופט הימן כאילו הוכנסה תגובה עניינית לנושא העישון בעתירה.
בתום הדיון, כשהשופט יקואל מונע את זכות הטיעון בעל פה מלורי, היא נשלחה החוצה בחזרה, כאשר מסרבים לתת לה עותק מפרוטוקול הדיון.
אסירות אחרות קיבלו העתק פרוטוקול של הדיון, אבל ללורי סירבו לתת עותק.
השופט ארז יקואל אמר שיקבע דיון לאחרי פגרת בתי המשפט.
עת"א 47169-05-17
שם טוב(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה