גזר דין 28 חודשי מאסר לשוטר סעיל אנעים שהורשע בשימוש באקדח טייזר שלא לצורך וללא כל הצדקה

גזר דין של 28 חודשי מאסר על השוטר סעיל אנעים שהורשע בשימוש במכשיר הטייזר שלא לצורך וללא כל הצדקה - תפ - 37609-08-13

אפריל 2014 - בית המשפט המחוזי בתל אביב, כב' הש' גורפינקל, גזר היום 28 חודשי מאסר על סעיל אנעים, שוטר ביחידת סיור, שהורשע בעבירות של התעללות בחסר ישע, ותקיפה הגורמת חבלה של ממש תוך שימוש במכשיר טייזר שלא לצורך וללא כל הצדקה בעצורים שהיו תחת אחריותו. 
 
אקדח טייזר
אקדח טייזר

​ בגזר הדין מתייחס השופט גורפינקל לחומרת מעשיו של אנעים ולשימוש במכשיר הטייזר: "אירוע זה של שימוש בלתי חוקי בטייזר אינו יכול לעבור לסדר היום, אין לו כל הצדקה, אין לו כל הסבר זולת הסבר של פריקת זעמו של הנאשם על המתלונן בדרך בלתי חוקית לחלוטין. הנאשם ניצל את היותו שוטר, השתמש במדיו ככיסוי לביצוע פעולה אסורה, והפעיל מכשיר טייזר בצורה בלתי סבירה ובלתי הגיונית בעליל".

זהו התיק הראשון בו מתנהל הליך פלילי בנושא השימוש במכשיר הטייזר ועל כך התייחס גם השופט גורפינקל בגזר הדין: "לאחר שנחשפה בפני בית המשפט הקלות הבלתי נסבלת בה משתמש שוטר במכשיר הטייזר שלא לצורך... מן הראוי לרענן את הנהלים המתייחסים לשימוש בטייזר, להפנות את תשומת לב השוטרים לכך ששימוש בטייזר דינו כדיו השימוש באקדח, וכי השימוש בו נועד כאמצעי אחרון בלבד".

על פי עובדות כתב האישום בינואר 2011 הורה אנעים לאדם, שנעצר לאחר שהעיר לאנעים ולשוטרת נוספת כי הם נראים "משועממים", לצאת מהניידת ואז, בעודו אזוק בידיו, ירה אנעים במכשיר הטייזר חיצים בגבו של העצור ללא כל צורך ומבלי להזהירו. לאחר שהעצור נפל לקרקע כתוצאה מפעולת הטייזר, ובעוד חיצי הטייזר נעוצים בגבו, לחץ אנעים על הדק הטייזר 3 פעמים נוספות וחשמל אותו שלא לצורך. נוסף על כך, במהלך הנסיעה לתחנה, בעודו נוהג בניידת, לחץ אנעים על הדק הטייזר 9 פעמים נוספות שלא לצורך, והעביר זרם חשמלי דרך החיצים בגב העצור ואף הכה בראשו באמצעות הטייזר וכן גידף אותו. כשהגיעו לתחנה, במהלך הובלת העצור מהניידת המשיך אנעים ללחוץ על הדק הטייזר מספר פעמים ולשלח זרם חשמל לגוף העצור תוך שהוא מורה לעצור לכנות עצמו בשמות גנאי. גם לאחר שהכניס את העצור לחדר בתחנה המשיך אנעים להפעיל את הטייזר עוד מספר פעמים והמשיך להכותו ולגדפו. החל מרגע המעצר, אנעים הפעיל על העצור את מכשיר הטייזר, באמצעות הקרסים הנעוצים בגופו, 24 פעמים, ללא כל הצדקה.

על פי האישום השני, בפברואר 2011 אנעים עשה שימוש בטייזר שלא לצורך ואף הכה בראש של חשוד בפריצה לכלי רכב. לאחר שהגיעו לתחנת המשטרה, הכניס אנעים את החשוד לשירותים והכה בו באמצעות חגורתו של החשוד ובמקל מגב. נוסף על כך, לאחר שהגיע לתחנה חברו של החשוד ובירר לגביו, חשד אנעים כי החבר שותף למעשה, הכניסו לחדר בתחנת המשטרה והכה אותו בבעיטות ואגרופים ובאמצעות מקל.
על פי האישום השלישי, בספטמבר 2010 עיכב אנעים נהגת שנהגה ברכבו של בן זוגה. במהלך בדיקת הרכב החלו חילופי דברים בין השניים, במהלכם גידף אנעים את המתלוננת וזו השיבה בגידופים. כשבן זוגה של הנהגת הגיעה למקום וביקש להראות לאנעים את רישיון הרכב, סרב אנעים לקבל את הרישיונות ועצר את הבחור ללא כל הצדקה של ממש. במהלך הנסיעה הכה אותו אנעים באמצעות ידיו.

את התיק ניהל עו"ד הדר צור מהמחלקה לחקירות שוטרים לאחר חקירה של צוות מח"ש ת"א.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה