קצין המשטרה אמיר דוד הטיח בקיר ראש של עצור באזיקים

ת"פ 15601-07-09 , בית משפט השלום תל אביב - יפו ,  ,16/06/2010 , בפני השופט: דניאל בארי

קצין משטרה הטיח בקיר ראש של עצור באזיקים, ורד לוביץ' , 16.06.2010 , ynet

אלימות קשה מצד קצין משטרה בתל-אביב נגד אדם שאירגן מסיבה לאשתו הובילה להרשעה נוקבת. אמיר דוד הכה באגרופים אזרח שנעצר אחרי שקילל שוטר בתום מסיבה רועשת. "הוא סטר על פניו ודחף אותו לרצפה, עד שהמתלונן נפל ודימם"

"הוא הכה אותי ודחף אותי מאחורה עם הפרצוף לקיר, נתן לי אגרופים חזקים, הכה אותי באגרופים גם באוזניים, נתן לי בעיטות בצלעות ודחף לכיוון הקיר... היו סטירות וקללות, על הקללות הגבתי באותה מטבע. בסוף הוא דחף אותי לכיוון הספסל והייתי אזוק ברגליים ולא יכולתי לשלוט בתנועה. נפלתי כשהידיים שלי אזוקות מאחורה - לא יכולתי לבלום ונפלתי על הפנים... ירד לי הרבה דם ואז הוא הפסיק להכות אותי...".

זו העדות של דן רפפורט, שנעצר אחרי שמסיבה שארגן בתל-אביב הפריעה לשכנים, והוא התווכח וקילל שוטר. האיש שהכה אותו לא היה שכן עצבני, אלא לא אחר מאשר קצין המשטרה אמיר דוד. היום (ד') הורשע הקצין בבית משפט השלום בתל-אביב בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ופציעה.

לפי הכרעת הדין, רפפורט חגג בדצמבר 2008 עשור לנישואיו וכן יום הולדת לאשתו.

תלונות על הרעש הביאו שוטרים למקום פעמיים בהפרש של חצי שעה, ובפעם השנייה המבלים התפזרו. רפפורט ראה שוטר רושם דו"ח לאשתו, התווכח איתו וביקש ממנו פעמיים תעודה מזהה - תוך שהוא משתמש במילה "זבל".

השוטר ביקש לעכב את רפפורט לחקירה, הוא סירב, השוטר קפץ עליו וחנק אותו. שניהם נפלו לרצפה ושוטר נוסף שהגיע בעט בגבו. רפפורט הדגיש שלא הפעיל אלימות פיזית, לא התנגד לכבילתו ועלה לניידת. הוא נכבל כשידיו מאחורי גבו.

"המתלונן אישר כי היה שתוי 'מבושם', אך זכר את האירועים. הוא גם אישר כי הגיב לדברים שנאמרו לו 'באותה מטבע'", כתב השופט. כשהמתין בתחנת המשטרה הוא ראה בחדר סמוך את אחותו, שאף נעצרה. הוא ביקש לומר לה שהכל בסדר, והקצין אמיר דוד הושיב אותו בחזרה. אז החלו בין השניים ניבולי הפה - ובהמשך האלימות הקשה.

השופט: מעניין איך הקצין נזכר פתאום בדברים

"הנאשם דחף את המתלונן לעבר קיר והיכה אותו באמצעות מכות אגרוף באוזניו, מכת ברך לצלעותיו, הטחת ראשו בקיר תוך תפיסת שערותיו. לאחר מכן סטר הנאשם למתלונן מספר פעמים על פניו ודחף אותו לעבר הרצפה, עד שזה נפל, כאשר פניו פוגעות ברצפה. כתוצאה מכך נגרום למתלונן נקב בתוף אוזן שמאל, רגישויות שונות בגוף וחתך עמוק מעל הגבה השמאלית שהצריך ניתוח ותפירה", נכתב.

השופט קבע כי הנאשם עשה עליו רושם בלתי אמין, אחרי שטען כי המתלונן היה כבול מקדימה ובשעה שניסה לכבול אותו מאחורי גבו - נאלץ להשתמש בכוח.

"הדו"ח פעולה שערך הוא תמציתי ואינו כולל פרטים רבים שמסר בעדותו בפניי", קבע. "הוא ציין כי ככל שהזמן חלף הוא נזכר בפרטים נוספים. דברים אלה אינם ראויים לאמון. הנאשם נחקר כחודשיים אחרי האירוע במח"ש וגם שם טען כי אינו זוכר פרטים, מענייין מה גרם לו לשיפור הזיכרון כעבור חודשים רבים".

לפי הכרעת הדין, רפפורט "אישר כי לא נהג בתבונה כאשר התווכח עם השוטרים והשיב להם באותה מטבע, אולם התנהגות מרגיזה זו וודאי לא הצדיקה אלימות ממשית כלפי אדם הכבול בידיו מאחורי גבו ובאזיקי רגליים". גזר דינו של הקצין המכה יינתן במועד מאוחר יותר.

קצין משטרה הטיח בקיר ראש של עצור באזיקים, ורד לוביץ' , 16.06.2010 , ynet



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה