השופטת איריס ארבל אסל קיבלה הטבות מבתי המשפט בניגוד לחוק ולכללים

איריס ארבל אסל משמשת כשופטת בית משפט לענייני משפחה רמת גן, ע"פ כתבתה "בית משפט לענייני משפחה" של טובה צימוקי מה- 20.05.2005 בעיתון ידיעות אחרונות התנהגותה של איריס ארבל אסל ואביה דן ארבל מנהל בתי המשפט דאז מדיפה ריח שחיתות תאוותנות וקבלת טובות הנאה ממשלם המיסים שלא כדין.

להלן קטע מהכתבה "בית משפט לענייני משפחה" - טובה צימוקי מה- 20.05.2005 בעיתון ידיעות אחרונות:
"לא ימונה אדם למשרה ביחידה מינהלית, אם עובד באותה יחידה הוא קרוב משפחה שלו‭...‬ לא ימונה אדם למשרה במשרד, אם עובד ביחידה מינהלית אחרת באותו משרד קרוב משפחה שלו, והמינוי עשוי להביא ליחסי כפיפות ביניהם" (כללי שירות המדינה, מינויים - סייגים בקרבת המשפחה, התשכ"ט, 1969)...

הבייבי של דן ארבל


5 במרס, ‭.2003‬ בלשכת נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, מתקיים דיון ער בהשתתפות ראשי הנהלת מערכת בתי המשפט ובהם מנהל בתי המשפט דאז דן ארבל. הנושאים שעל הפרק: העסקת עובדים שכבר נשכרו להפעלת המנ"ת (מערכת ניתוב התיקים) בכמה בתי משפט ברחבי הארץ, וכן פרסום המכרזים העתידיים לצורך הכשרת כהונת המועמדים שכבר עובדים. ברקע: הסחבת בדיוני בתי המשפט ועינויי הדין.

ניתוב תיקים מקצועי ויעיל, זה ברור לכל משתתפי הדיון, הוא דרך בטוחה להקל על הלחץ בבתי המשפט ועל עינויי הדין. מערכת ניתוב התיקים היא הבייבי של הבוס ארבל, וכמו בהזדמנויות אחרות, הוא שוב משמיע את דעתו הנחרצת על חיוניות השיטה כדי לקצר את הסחבת בבתי המשפט.

על פי פרוטוקול הישיבה, פרט אחד קטן ארבל לא מציין במהלך הדיון ולו במילה אחת: בפרויקט הבייבי שלו כבר עובדת זה זמן, ללא מכרז, בייבי אחרת שלו - בתו, עורכת הדין איריס אסל.

16 חודשים לאחר תחילת עבודתה, עו"ד איריס אסל עוברת את המכרז, כמו עמיתיה האחרים, ומינויה כרכזת מערכת ניתוב התיקים בבית המשפט בראשון לציון מוכשר סופית. עכשיו אפשר לדלג אל סצנת ההטבות: עו"ד אסל, הבת של, זוכה לתנאי עבודה משופרים - היא מקבלת רכב ברמת ניידות ד' (הניתן רק לאנשי הנהלת בתי המשפט, שעבודתם כרוכה בנסיעות ברחבי הארץ - ולא רק באזור המרכז‭.(‬ תנאים אלו, אגב, קיבלו גם חלק מעמיתיה, מה שעורר את קינאת חלק מהעובדים האחרים בהנהלת בתי המשפט. שנתיים לאחר תחילת עבודתה מקבלת עורכת הדין הצעירה תעודת עובדת מצטיינת מלווה בפרס כספי מאת בתי המשפט, שמנוהלים על-ידי אביה.

דן ארבל מאשר את העובדות, אך מעניק להן פרשנות אחרת. "בתי איריס‭,"‬ הוא אומר, "התקבלה לעבודה במערכת המשפט כדת וכדין. הפרויקט היה אז חדש ואמור היה לסייע בהתגברות על הפיגורים במערכת המשפט. על פי כללי שירות המדינה נבחנה מועמדותה על-ידי ועדת קרובים בנציבות שירות המדינה ואושרה. רק לאחר אישור זה היא הופיעה בפני ועדת קבלה והתקבלה. בשלב מאוחר יותר, עברה מכרז ככל עובדי המנ"ת, והתקבלה לעבודה. לא היתה כל כפיפות בינה לבין מנהל בתי המשפט. היא כפופה לנשיא בית המשפט, אשר אינו כפוף למנהל. אני גאה בעבודתה במערכת המשפט והיא אף נבחרה כעובדת מצטיינת‭."‬

יצוין כי הבוס הישיר של איריס ארבל-אסל הוא נשיא בית המשפט של מחוז המרכז, השופט יהודה פרגו. ודן ארבל הוא מי שמאשר תקנים גם לבית המשפט של פרגו.

להלן קטע מהכתבה "בית משפט לענייני משפחה" - טובה צימוקי מה- 20.05.2005 בעיתון ידיעות אחרונות:
איריס ארבל אסל - הבייבי של דן ארבל
 
קישורים:

  מינוי גאולה לוין לשופטת בית משפט לענייני משפחה באר שבע מדיף ריח נפוטיזם  - המאמר "כשאתה מקורב לשופט" , שמוליק קליין , 25.02.10, - קידומן של העוזרת של ביניש והעוזרת של אהרן ברק, מחדד את הרושם שהיושבים בראש המערכת לא מבינים מהן הנורמות המחמירות הנדרשות... 

 השופט אילן שילה מינה למפרקת עורכת דין ממשרד שייצג אותו בעבר - השופט התקשר, מפרקת בטר פלייס מונתה - השופט אילן שילה התקשר לכנ"ר וביקש לכלול את עו"ד סיגל רוזן־רכב ברשימת המועמדים שתוגש לו לתפקיד מפרק בטר פלייס, אף על פי שאין לה ניסיון בניהול תיקי פירוק - ענת רואה וזוהר שחר לוי , כלכליסט , יוני 2013...

2 תגובות:

  1. שופטת נתפסה מקיימת קשר פסול עם סטודנט תקופה ארוכה בבית המשפט בלשכתה ובמקומות מפגש מחוץ לבית המשפט באותה עת הפקירה 9 תיקים חסויים. ודו"ח נציבות תלונות על שופטים על איריס ארבל אסל, הדוח החמור ביותר שמחייב מיד את השעייתה מכס השיפוט! אבל היא הבת של מנהל בתי המשפט לשעבר ,היא מעולם לא עמדה לדין על פשעים אלו השרה איילת שקד, הנשיאה מרים נאור וינשטיין סגרו את התיק...הם לא יותר טובים ממנה עמוד 164 והילך היא דין מכהנת כשופטת ואפילו בתיקים חסויים, מעולם לא עמדה לדין על כתב האישום החמור המבזה את דגל המדינה בהיכלי המשפט...
    https://www.gov.il/.../reports/account/he/account-2014.pdf

    השבמחק
  2. איריס ארבל אסל אינה ראויה לכהונת שופטת כך קבע הנציב, כתב אישום חמור עם עבירות פליליות שעשתה איריס אסל נגנז ע"י חברה של אביה מרים נאור אלו פני המשפט בישראל שחורים משחור וקומבינות איריס אסל הבת של מנהל בתי המשפט לשעבר=מונתה במכרז פגום קיבלה כספים בתרמית מונתה לשופטת משפחה ונתפסה מקיימת קשר פסול עם סטודנט בבית המשפט ומחוצה לו כמו כן התרפסה בפני אותו סטודנט שיכתוב עבורה פסקי דין ובכך עברה בין הייתר עבירות חמורות של גילוי חומר חסוי כמו כן 9 תיקים נעלמו...דוח נציב קבילות על השופטים עליה מהחמורים ביותר שהיו עם המלצה להעמידה לדין אולם החברה של אביה דן ארבל נשיאת בית המשפט העליון באותה עת גנזה את התיק ומאז איריס אסל פועלת במשפט בשחיתות הנה דוגמא שאין לה הסבר איך איריס אסל סייעה לעוקץ ירושה של מיליונים בדרך יצירתית של חיובי הוצאות ומניעת קבלת כתבי יד להשוואה כל יום שאיריס אסל מכהנת האמון במערכת המשפט נפגם עד שיגיע לאפס! העובדות: בן 93.5 ניצול שואה נפטר ואז הוגשה צוואה שכביכול נעשתה בהיותו בגיל 92 אין מחלוקת שמדובר בחסר ישע רתוק למיטתו .ערך הצוואה למעלה מ 8 מיליון ₪ עושה הצוואה עו"ד ונוטריון שהנו גריאטרי בן 84 בניגוד לחוק הנוטריונים לא הביא תעודה רפואית של פסיכוגריאטריה שחסר הישע הבין את משמעות הצוואה כמו שמחייב חוק הנוטריונים, בנוסף שני סעיפים מתוך שלושה בצוואה שקריים על פניהם שניתן לראות בראיות חיצוניות המלמדים שהצוואה ככל שנחתמה ע"י המצווה ניתנה תחת השפעת אסורה, כל המסמכים שהיו בבית המנוח נעלמו ע"י מגישי הצוואה הוגשה בקשה בחודש יוני 2019 לקבלת צו לקבלת מסמכים מהבנקים ובתי חולים לפתע הוגשה בקשה לחייב את הבן להפקיד ערובה בטרם יתחיל המשפט! איריס ארבל אסל קיבלה את בקשת מזייפי הצוואה וחיבה ב50 אלף שקל ערובה בטרם תינתן החלטה לגבי המצאת המסמכים וחיבה בהוצאות את הבן ב- 7000 ₪ ! ההתניה מסמכים כנגד 50000 ₪...השופטת אירס ארבל אסל נקבע ששיקול דעתה פסול והאמת לא נר לרגליה תראו כמה קל לשופטת לעקוץ במיליונים...
    חוק העונשין, תשל"ז-1977 מרמה והפרת אמונים
    284. עובד הציבור העושה במילוי תפקידו מעשה מרמה או הפרת אמונים הפוגע בציבור, אף אם לא היה במעשה משום עבירה אילו נעשה כנגד יחיד, דינו - מאסר שלוש שנים.
    אי מילוי חובה רשמית
    285. עובד הציבור הנמנע במזיד למלא חובה המוטלת עליו על פי דין, דינו - מאסר שלוש שנים, זולת אם היה מילוי החובה כרוך בסכנה גדולה מזו שאדם בעל כוח ומרץ רגילים יכול לעמוד בה.
    הפרת חובה חקוקה
    286. המפר הוראת חיקוק במזיד, במעשה האסור לפי אותו חיקוק או בהימנעות ממעשה שעשייתו נדרשת לפי אותו חיקוק, והדבר נוגע לציבור, דינו - מאסר שנתיים; והוא, אם אין נראית מאותו חיקוק כוונה לעונש אחר על הפרתו.

    השבמחק