בתי הכלא בישראל לא מונגשים לאסירים עם מוגבלויות

בתי הכלא בישראל לא מונגשים לאסירים עם מוגבלויות, ישראל היום, 14.04.2022
תאי שירותים לא מונגשים, מיטות לא מותאמות, קשיים בקבלת מקל נחייה וספרים ללקויי ראייה, והיעדר מסגרות שיקום בתחום בריאות הנפש - אלו הן חלק משלל תלונות שאסירים עם מוגבלויות הכלואים בארץ שלחו בשבועות האחרונים לאגודה לזכויות האזרח ולעמותת רופאים לזכויות אדם.

בעקבות התלונות, פנו לאחרונה שני הגופים לנציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, בדרישה לפרסם נוהל להסדרת הטיפול באסירים עם מוגבלויות. "היעדר תנאים המתאימים לצורכי אסירים אלו פוגע בזכויות היסוד שלהם, וברא שן זכות היסוד לכבוד ולשוויון. מניעת תנאי מחיה נאותים וגישה שוויונית למלוא השירותים הניתנים לכלואים מהווה הפרה של זכויות האסירים בהתאם לפקודת בתי הסוהר".

בשנים האחרונות פועלים בשירות בתי הסוהר להנגיש את בתי הכלא, אך לפי שעה אין בשב"ס נוהל המסדיר את תנאי הכליאה לאסירים עם מוגבלויות, ואסירים נאלצים לדאוג בעצמם לעזרים הנחוצים להם.

כך, למשל, אסירה לקוית ראייה מכלא נווה תרצה נאלצה להיאבק על התקנת מעקות במעברים הסמוכים לתאה כדי למנוע נפילות, ועתרה רבות לבית המשפט בדרישה לאפשר לה קבלת מקל נחייה ולרכוש עבורה ספרים המותאמים ללקויי ראייה.

באחת התלונות, מבנו של אסיר בן 71 מכלא צלמון הנעזר בכיסא גלגלים עקב 100% נכות, נטען כי השירותים והמ קלחת בתאו אינם מונגשים, ובשל כך אביו נפל לא פעם מהאסלה. הבן אף טען כי גובה השולחן שאינו מתאים לכיסא הגלגלים מקשה על אביו לאכול, וכי הוא סובל מפצעי לחץ בפלג גופו התחתון מכיוון שמיטתו אינה מותאמת לצרכיו ולכן הוא נאלץ לישון על עגלה. לדבריו, כל ניסיונותיו וניסיונות המשפחה לקבל סיוע מהנהלת הכלא לא נענו.

בתי הכלא בישראל לא מונגשים לאסירים עם מוגבלויות, ישראל היום, 14.04.2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה