חשש לפשע מאורגן במערכת המשפט לקידום אינטרסים על גבם של אזרחים

מתוך דף פייסבוק התנועה לאיכות השלטון , 27.10.2021

שחיתות בבתי המשפט?! לא נעבור על זה בשתיקה – דורשים להשעות את יועמ״ש הנהלת בתי המשפט!
יש לפתוח בהליך משמעתי נגד היועמ"ש של הנהלת בתי המשפט, שלכאורה הדליף מידע רגיש מתיקים חסויים, וכן להשעות אותו לאלתר עד אשר יתבררו החשדות – זה מה שביקשנו היום בפנייתנו לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ולמנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל.

זאת בעקבות התחקיר שפורסם אמש בתוכנית "זמן אמת" בכאן 11 בעניין הדלפת חומרים חסויים לכאורה מתיקים שנידונו בדלתיים סגורות. על פי התחקיר, החומרים הרגישים הודלפו לכאורה על ידי עו"ד ברק לייזר על מנת לפגוע בעורכת הדין אשר ייצגה את המתלוננות בפרשות שפרטיהן הודלפו.

החומרים כללו פרטים מתיקים רגישים של נפגעות תקיפה מינית, בהם תיק האונס בגן העיר, התביעה שהגישה מאי פאטל נגד המג”ד שלה לירן חג'בי, ופרשה שבה הורשע רב ליטאי מוכר בעשרות מעשי אונס והתעללות באשתו.
מהתחקיר עולים חששות כבדים לביצוען של עבירות משמעת חמורות בצמרת מערכת בתי המשפט. הנהלת בתי המשפט מרכזת את פעילותה של המעטפת האדמיניסטרטיבית של הרשות השופטת. בידיה המפתחות לכל המידע אודות התיקים המתנהלים במערכת בתי המשפט, כולל התיקים החסויים והרגישים ביותר.
אם הפרסום נכון, אז מדובר בפרשה חמורה במיוחד שהתרחשה מתחת לאף שלנו ופוגעת קשות בטוהר המידות של מערכת המשפט ובאמון הציבור בה.
אסור לעבור על זה בשתיקה. אסור שהציבור יחשוש שמא השחיתות פושה ברשות השופטת בישראל. דורשים ניקוי אורוות במערכת המשפט – למען יראו וייראו!

התנועה לאיכות השלטון: "להשעות את ברק לייזר לאלתר"
התנועה לאיכות השלטון: "להשעות את ברק לייזר לאלתר"


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה