תלונה נגד השופטת רווית פלג בר דיין : השאירה עצור אזוק ברגליו, בניגוד לחוק

ח"כ ארבל הגיש קובלנה נגד שופטת התעבורה רווית פלג בר דיין: השאירה עצור אזוק ברגליו, בניגוד לחוק.
חבר הכנסת מש"ס פנה לנציב תלונות הציבור נגד שופטים וביקש לבדוק מקרה בו שופטת התעבורה רווית פלג בר דיין הותירה עצור אזוק ברגליו בדיון על הארכת מעצרו, בניגוד לפסיקת בג"ץ ( בג"צ 7942-19 - עו"ד יהונתן רבינוביץ' נגד שירות בתי הסוהר) שקבעה כי אולם בית משפט הוא מקום ציבורי שאסור להוביל בו אנשים כשהם אזוקים.
זאב קם , כאן 11 , 22 בספטמבר 2020.




חבר כנסת בקובלנה נגד שופטת: אירוע חריג במיוחד אירע לפני כמה ימים כשח"כ משה ארבל הגיש קבילה לנציב תלונות הציבור על השופטים, נגד השופטת רווית פלג בר דיין מבית משפט השלום לתעבורה במחוז ת"א. כך פורסם בתוכנית הבוקר הזה (שלישי) בכאן רשת ב. הקובלנה הוגשה אחרי שפלג בר דיין אפשרה להחזיק עציר במשך דיון שלם שהיא ניהלה כשהוא אזוק ברגליו לכל אורך הדיון.

החוק קובע שעצור לא יהיה כבול במקום ציבורי, ובג"ץ ( בג"צ 7942-19 - עו"ד יוני רבינוביץ' נגד שירות בתי הסוהר) אף קבע שאולם בית המשפט נחשב למקום ציבורי. בתחילת הדיון פנה עורך דינו של העצור לשופטת והיא הורתה להסיר את האזיקים מידיו אך השאירה אותו עם אזיקים ברגליים, מה שהוביל לקבילה שהגיש נגדה ח"כ ארבל.

מנציבות תלונות הציבור על השופטים מסרו בתגובה שאינם יכולים להגיב לכל הליך של טיפול בתלונות. מדוברות הרשות השופטת נמסר: "משהוגשה תלונה לנציב, יש להמתין לסיום הבירור על ידו. יחד עם זאת, עיון בפרוטוקול מלמד כי ב"כ העצור ביקש להסיר האזיקים מהעצור והשופטת נעתרה לבקשה להסיר אזיקי ידיים, אולם הורתה על הותרת אזיקי רגליים מן הנימוקים שפורטו בהחלטתה.

בחודש שעבר הורה בית המשפט לפסוק פיצויים לזכותו של חשוד בהליך מעצרים ראשוני, לאחר שהובל אזוק בידיו ורגליו דרך המסדרונות הפומביים של בית המשפט – בניגוד לחוק. את התנהלות המשטרה במקרה זה הגדיר בית המשפט כפסולה ומבזה, וככזו שהעבירה את העציר "מצעד של בושה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה