שירות בתי הסוהר - תרבות שוחד, מרמה, הפרת אמונים

מאחורי הסורגים: מה קרה בתא בכלא צלמון בין הסוהרת לאסירים? ,טל שורר, חדשות 13 , 07.08.2020



האירוע שבמסגרתו ננעלו במשך יותר משעתיים שני אחים אסירים וסוהרת, הציף את היחסים המורכבים שבין אסירים לסוהרים. היא טוענת שהוא היה במצוקה, אך בכירי שב"ס לשעבר סבורים: "סיפור מופרך"
מה שקרה בתוך התא הסגור בבית הכלא "צלמון" בארבע לפנות בוקר, בליל שבת לפני שבועיים, כשבתא נעולים במשך יותר משעתיים שני אחים אסירים וסוהרת - הציף לנקודת רתיחה את היחסים המורכבים שבין אסירים לסוהרים ובמקרה הזה, לסוהרת. הסרטים והסדרות שכולנו ראינו ואולי גם הפנטזיה הם אלה שהפכו את הסוגייה מעניין של דין משמעתי בשב"ס לסיפור מגובה תמונות וסרטונים שחרך את קבוצות הווטסאפ. על דבר אחד אין ויכוח. בארבע לפנות בוקר, הרבה אחרי ספירת האסירים, אחרי טריקת הדלתות, כשכולם אמורים לישון בחדרים הנעולים על סורג ובריח, נכנסה הסוהרת, בניגוד לכל כללי הבטיחות של הכלא, לחדרם של שני אסירים, אחים, ושהתה איתם כשהדלת נעולה.

לגרסתה של הסוהרת, היא ניסתה לעזור לאסיר במצוקה. עו"ד בן מעוז, המייצג את הסוהרת, ציין כי "במשך שעתיים וחצי היא קוראת לעזרה, היא צועקת מהחלון של הדלת, היא רואה את רכב הפטרול עובר פעמיים בחוץ, היא קוראת בשמם של הסוהרים שיושבים בתוך רכב הפטרול ולצערה, אף אחד לא שומע. והיא יושבת שם, בוכה, במצב נפשי מאוד-מאוד קשה". אך בכירי שב"ס בדימוס, לא מוכנים לקבל את הטענות. גונדר בדימוס שלמה טוויזר טען כי "אם זה בלילה, אסור שיהיו לה מפתחות. יש נוהל שאומר, אחרי ספירת לילה, כל המפתחות של בית הסוהר עוברים לפיקוד וקצין המשמרת. איך הגיעה אליה מפתח כדי לפתוח את התא ולהיכנס?". תת גונדר בדימוס רמי עובדיה ציין: "אף אחד לא שמע? אף אחד לא ראה? איפה הפיקוח? איפה הבקרה? זה לא יכול להיות, הדבר הזה, שהיא לוקחת את המפתח של התא כדי ללכת ולהציל את האסיר, אין דבר כזה, לא קיים דבר כזה. זה סיפור מופרך".

גם בשירות בתי הסוהר, שם כבר שמעו סיפור או שניים על היחסים שבין אסירים לסוהרים, נדהמו מהאירוע הזה. המתח בכלא, האיסור על קיום יחסי מין ומניעת המפגש בין גברים לנשים גורם לא פעם לסוהרים ואנשי צוות בבית הסוהר לחצות את הקווים ולהיסחף למערכת יחסים עם האנשים שהם אמורים להשגיח עליהם. מערכת היחסים מורכבת. הסוהרים מחזיקים בכל הכוח, יש להם את המפתח לתא ובאפשרותם להעניק גם הטבות כאלה ואחרות לאסירים. האסירים הם הרבה פעמים אנשים חזקים, דמויות מפתח בעולם התחתון, כאלה שיש להם גם את הכסף וגם את הקסם האישי כדי להעביר את הסוהר לצד השני, לגרום לו לעשות עבירות על החוק, להבריח סמים לכלא ובקצה הסיפור מגיעות גם טובות ההנאה המיניות.

מחקירת הקצין הבודק עלה החשד שהסוהרת ב"צלמון" ניהלה קשר לא חוקי עם שני האסירים ושבלילה המדובר היא קיימה איתם יחסי מין. הפרשה ב"צלמון" שנחשפה ב"וואלה" על ידי העיתונאי לירן לוי תפסה את שירות בתי הסוהר עם המכנסיים למטה. במשטרה חושדים שהסוהרת קיימה גם קשר מיני עם קצין נוסף בכלא ובתמורה לכך הוא דאג להעניק הטבות לשני האסירים איתם ננעלה הסוהרת בתא. עוד נבדק הקשר בין הסוהרת לקצינים נוספים. כך או כך, ברור שלשב"ס היא לא יכולה לחזור. גורמים יודעי דבר מייעצים לסוהרת לחתור לעסקה, לספר הכול כדי לחמוק מעונש פלילי כבד. היא בינתיים ממשיכה בעצת עורך דינה לדבוק בגרסת האסיר החולה בארבע לפנות בוקר בתא ולנסות ולהילחם על שמה הטוב. גנדר משנה בדימוס, רונית מצליח: "התאהבויות קורות בכל מקום. כולנו בני אדם, כולנו עם רגשות, וגם פה, זה קורה. אבל יש משהו מאוד ברור - לא יכול להיות קשר, בטח לא קשר רומנטי, בין הסוהרים לבין האסירים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה