צו הריסת מבנה בהנחה שהערעור שהוגש לעליון ידחה - השופט אברהם הימן

אסתר חיות - חשפה פרקטיקה פסולה של מערכת המשפט - ע"פ 2981/20 פסילת השופט אברהם הימן
ע"פ 2981/20 24.06.2020 - הקלות הבלתי נסבלת שבה חותמים שופטים על צווים שיפוטיים ולמעשה מייתרים את ההליך השיפוטי שסופו ידוע מראש וזאת בהנחה כי החלטות ערכאות הערעור מעליהן ידועות מראש.
השופט אברהם הימן דחה בקשה לעיכוב הריסת מבנה בנימוק שלהערכתו סיכויי הערעור על עיכוב הביצוע שהוגש לבית המשפט העליון (ע"פ 765/20) הם נמוכים.
חיות פסלה את השופט הימן לדון בתביעה לעיכוב צו הריסה משום הקביעות שקבע השופט הימן בהחלטתו בדחותו את הבקשה לעיכוב ביצוע צו ההריסה, היו גורפות ונחרצות וזאת, מבלי שהימן התייחס בהחלטה לסיכויי הערעור או למאזן הנוחות.
חיות הוסיפה כי הדברים מעוררים קושי בייחוד משום שהריסת הבנייה יוצרת מצב בלתי הפיך ומייתרת למעשה את הערעור שהוגש לבית המשפט העליון.
אין זוהי החלטה מקרית של השופט אברהם הימן אלא פרקטיקה מוזמנת מתוזמנת ומתוזמרת של מערכת המשפט הקובעות עובדות בשטח כך שלערכאות הערעור לא נותר מה לעשות חוץ מלטייח.
דוגמאות לכת אינספור החל בהוצאת ילדים מהבית למשך חודשים וגם שנים ב"צווי חירום", ועד התחום הפלילי כגון מעצרה הממושך של לורי שם טוב בתיק שמנהל הימן בתיק מ"ת 14280-04-17 - מעצר של שנתיים וחודשיים מאחורי סורג ובריח על חשד להעלבת עובדי ציבור במרשתת.

קישור להחלטת הנשיאה אסר חיות על פסילת השופט אברהם הימן, ע"פ 2981/20 , 23.06.2020:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה