מעצר צעיר בטיילת בת ים בחשד להפרת צו בריאות העם

"אתם נהנים לראות אותי סובל? תהרגו אותי כבר!": הצעיר שנעצר בבת ים ברח מבית החולים

ברחוב החרדי, בבת ים, באלנבי בתל אביב - הרשת מוצפת בימים האחרונים בסרטונים של אלימות קשה ומעצרים תמוהים של מפרי הנחיות. המשטרה, שחילקה 2,220 דוחות רק ביממה האחרונה, מסרבת לענות על השאלות על מידת הכוח המופעל ושוטרים שמתחבקים בזמן שהעצור בבת ים מתפתל מכאבים מולם
  ❘ מאשה אברבוך , המקום הכי חם בגיהנום , 13.04.20 , | מגזין



ביממה האחרונה חילקה משטרת ישראל 2,221 דוחות למפרי הנחיות משרד הבריאות. הנוכחות המשטרתית ברחובות מורגשת ביתר שאת בימים האחרונים והרשת מוצפת בתיעוד של היתקלויות בין שוטרים לאזרחים, המעלות שאלות כבדות ביחס לכוח ולאלימות שמפעילים גורמי אכיפת החוק כלפי אזרחים בשעת תקנות החירום.

הבוקר בסביבות השעה תשע עצרה המשטרה צעיר דובר רוסית ברחוב יורדי הים בבת ים. חלק קטן מהעימות בין הצעיר לשוטרים תועדו על ידי דיירים בקומה השביעית בבניין ברחוב. לטענתם, העימות נמשך כעשרים דקות שבסופן הוצא הצעיר מניידת המשטרה והועבר לאמבולנס שהוזעק עבורו.


בסרטון שמופץ ברשתות ניתן לראות את הצעיר נמצא על ברכיו על המדרכה, קם ועושה צעד לעבר שוטרים רבים שנמצאים במקום, בחוסר שיווי משקל מוחלט כשידיו מורמות מעלה. לפתע, מזנק אחד השוטרים לעברו, דוחף אותו בעוצמה רבה, וכשהצעיר נופל בחזרה אל הקרקע, ניגשים אליו שני שוטרים אחרים שנמצאים במקום, הופכים אותו על בטנו, בעוד ששוטרים אחרים ניגשים אליו כדי לאזוק אותו.

הסרטון עורר הדים ברשתות והמשטרה מיהרה לפרסם פירוט של מה שקדם לתיעוד. לטענת המשטרה, האירוע החל כשפקחית שיטור עירוני הבחינה בשני גברים בגילופין, שאחזו בבקבוקי אלכוהול וביקשה מהם להזדהות. אחד מהם נמלט מהמקום, והצעיר שנראה בסרטון נותר במקום. משהזדהה, התברר כי הוא שוהה הרחק ממקום מגוריו בחולון ולכן מפר את צו בריאות העם.

עוד לטענת המשטרה, כשהודיעה לו הפקחית כי בכוונתה לרשום לו דוח, הוא תקף אותה והכה בגופה באגרופים, זרק מידיה את מכשיר המסופון שנשבר והמשיך לדחוף אותה. הפקחית הזהירה אותו להפסיק, אולם נאלצה להשתמש נגדו בגז פלפל לעבר העיניים ולהזעיק שוטרים למקום.

גם לאחר הגעת השוטרים למקום, כך טענו במשטרה, "המשיך החשוד להשתולל, כשהוא קורע צינורות השקייה שהיו על הקרקע, מגדף ומכה על הרצפה ולכל עבר עד אשר נעצר על ידי השוטרים. מדובר בחשוד שהיה בגילופין, זלזל בחוק באופן בוטה, הפר את צו בריאות ותקף עובדת ציבור אשר ביצעה תפקידה כדין. הפקחית נזקקה לקבלת טיפול רפואי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה