שר המשפטים אמיר אוחנה על פרקליטות המדינה

29.10.2019 - שר המשפטים אמיר אוחנה נואם במסיבת עיתונאים על פרקליטות המדינה.



שר המשפטים פתח את דבריו בציטוט מדברים שאמר בעבר נשיא המדינה ריבלין: "אני מכיר את הפרקליטות היטב. מכהנים בה בחריצות פרקליטים רבים העושים את עבודתם נאמנה מול נאשמים, בחלקם עבריינים וארגוני פשיעה מסוכנים. אך יש גם פרקליטות אחרת - פרקליטות בתוך הפרקליטות. יש מי שבאמצעות כת קטנה באמצעות כתבי חצר הצליחו לשרש את התפיסה של 'בני האור נגד בני החושך'.
"מקהלה של עיתונאי חצר ועיתונאים מטעם מגנה תמיד על הפרקליטות. קריירות פוליטיות חוסלו בזה אחר זו. איש לא העז לחשוף את הסימביוזה המסוכנת בין פרקליטים המשטרה והתקשורת. בעת הצורך, כדי להפטר משר משפטים שלא היה טוב למערכת, הוצאו תיקים מההקפאה והודלפו לעיתונאים מסוימים כל זאת כדי שהפוליטיקאים תמיד יזכרו שהחרב מעל ראשם – את הדברים האלה אמר מי שהיה יו"ר הכנסת והיום הוא נשיא המדינה".
אוחנה המשיך: "יש היום הרבה אזרחים מודאגים בישראל. יש הרבה יותר אזרחים מודאגים מאשר תמימים עם רצון טוב. בשל הפרקליטות שבתוך הפרקליטות. מהי הפרקליטות שבתוך הפרקליטות? בפרקליטות שבתוך הפרקליטות קובעים את לוח הזמנים בהתאם ללוח הזמנים של המערכת הפוליטית. בכך הפרקליטות הופכת עצמה לשחקן פוליטי שאינו ניתן לבחירת הציבור

"הפרקליטות שבתוך הפרקליטות נמצאת בחופשה במהלך השימוע ועל פי הדלפות כבר גיבשה דעתה ואין זה משנה מה נאמר בשימוע בכלל. אם שאר הפרקליטים היו נקראים לברור על תצהיר כוזב, בפרקליטות שבתוך הפרקליטות דממה מוחלטת וחסינות מוחלטת והדבר הזה נזקף לחובת רוב כלי התקשורת.

"בעוד שרוב הפרקליטים אוצרים את דבריהם בבית המשפט ואינם בקשר עם עיתונאים ומדליפים להם חומרי חקירה הפרקליטות שבתוך הפרקליטות מנהלת יחסי תן וקח עם עיתונאים"
השר אוחנה הוסיף: "בחודשים האחרונים קיימתי מספר שיחות עם בכירי המערכת המשפטית באשר לטענות שהעליתי היום. הצעתי הצעות שונות לאיתור העבריינים.
"הצעתי לערוך בדיקות פוליגרף. בדיקות כמותן נבדקתי אני כשכיהנתי בשב"כ, וכמותן נבדקים אלפים רבים מבין עובדי השב"כ, המוסד, צה"ל ואפילו המשטרה. אם זה טוב להם, למה לא לפרקליטות? נתקלתי בסירוב מוחלט.
"הצעתי להוציא תדפיסי שיחות של מכשירי הטלפון של כל מי בפרקליטות שהיה חשוף למידע שהודלף. נתקלתי בסירוב מוחלט. סירוב מוחלט – לבדוק את האמת, האמת שייתכן והיא ידועה לכל מי שצריך לדעת, אך אסור משום מה שתהיה חשופה לעין הציבור.
"הצעתי לפתוח בחקירה שתאתר את העבריינים, נאמר לי שאין זה בסמכותי להורות על פתיחת חקירה, אלא רק לבקש זאת "כמו כל אזרח".

שר המשפטים אמיר אוחנה: "יש פרקליטות בתוך הפרקליטות. יש מי שבאמצעות כת קטנה של עיתונאי חצר, הצליחו לבסס את התפיסה לפיה מתחוללת מלחמה בין בני אור לבני חושך. את הדברים לא אני אמרתי, אלא מי שמכהן כנשיא המדינה"
"יש פרקליטות בתוך הפרקליטות - חיסלו את הקריירה של רבים"
"הפרקליטות שבתוך הפרקליטות מנהלת יחסי תן וקח עם עיתונאים - יש שיכנו זאת יחסי שוחד - ומדליפה להם חומרי חקירה"
פרקליטות בתוך פרקליטות קובעת לוחות זמנים בהתאם לסדר היום הפוליטי ומדליפה חומרי חקירה
בנוסף, אוחנה הביע ביקורת קשה על המכרז שנחשד "כתפור" הנוגע למינויה של ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, כמו גם החשד כנגדה להגשת תצהיר שקר
"בחודשים האחרונים קיימתי מספר שיחות עם בכירי המערכת והצעתי הצעות שונות. הצעתי לקיים בדיקות פוליגרף. נתקלתי בסירוב מוחלט"

"הצעתי לפתוח בחקירה שתאתר את העבריינים מהפרקליטות שהדליפו ואמרו לי שזה לא בסמכותי. את הרגישות שגילו בפרקליטות לזכויות אדם לא גילו בפרשת הטלפונים שהוחרמו לאחרונה"
"בעקבות פרשת סלומון טקה הודעתי על כוונתי להקים ועדת בדיקה ממשלתית ולתת להם סמכויות מלאות ואז נמסר לי שאין יכולת לעשות זאת בממשלת מעבר. כך השאירו את יוצאי אתיופיה ללא תשובות"
"אדוני היועץ המשפטי לממשלה, אני מבקש ממך שתקיים בדיקה בלתי תלוייה כדי שהציבור ייתן שוב אמון. היו עשרות ואולי מאות הדלפות במשך שלוש שנים. איך אפשר לקבל מצב שבו בכירי המערכת יראו וישמעו על שחיתות בסדר גודל כזה?"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה