עלאא מסארווה - שופט עם עבר בעייתי

מתוך כלכליסט ספי קרופסקי 26.02.2018 ,
השופט עלאא מסארווה שמחליף הבוקר את השופטת רונית פוזננסקי כץ לאחר שנחשף אמש כי זו תיאמה את הארכות המעצר עם נציג רשות ני"ע, ננזף בשנה שעברה לאחר שחתם על צווי חיפוש פגומים



השופט עלאא מסארווה, המנהל הבוקר (ב') את הדיון בפרשת 4,000 בבית משפט השלום בתל אביב, ננזף בשנה שעברה על ידי נציבות תלונות הציבור על שופטים לאחר שחתם על צווי חיפוש פגומים. השופט מסארווה נקרא הבוקר להחליף את השופטת רונית פוזננסקי-כץ לאחר שנחשף אתמול כי תיאמה הארכות מעצר עם נציג רשות ניירות ערך בדיון, עו"ד ערן שחם שביט.

בהחלטת נציב התלונות, השופט בדימוס אליעזר ריבלין, נכתב כי תלונה שהוגשה בעניין נגד השופט מסארווה נמצאה מוצדקת ואף הובהר כי "על בית המשפט לנקוט משנה זהירות כאשר מדובר בצווים הנוגעים הנוגעים לפגיעה בזכויות יסוד של אדם כמו כבודו, פרטיותו וקניינו".

השופט עלאא מסארווה בדיון הבוקר. ננזף לאחר שחתם על צווי חיפוש פגומים השופט עלאא מסארווה בדיון הבוקר. ננזף לאחר שחתם על צווי חיפוש פגומים צילום: מוטי קמחי

מי שהתלונן נגד השופט הוא חשוד בהליך שהלין על פגמים שנפלו בצו החיפוש שניתן בעניינו. בין השאר, מצוין בתלונה כי בצו החיפוש לא הופיע מספר התיק בבית המשפט וכן צוין בו רק שם משפחתו של המתלונן. כמו כן לא מולאו שדות נוספים החייבים למלא. גם לאחר שהוצא על ידי השופט צו נוסף הוא היה חסר ולא כלל במקרה זה, שוב, את מספר התיק בבית המשפט ואת שמו המלא של המתלונן.

בתגובה לתלונה טען השופט כי הפרטים החסרים מופיעים בטופס הבקשה וכי "לשיטתו צו חיפוש מתוקן יש למסור לידי מושא הצו בצירוף הצו המקורי, במיוחד לאור ההנמקה המופיעה בצו, לפיה מדובר בצו מתוקן". השופט בדימוס ריבלין מזכיר גם כי "גם בצו המקורי לא הופיעו מספר תיק בית המשפט ופרטיו המלאים של המתלונן אלא בטופס הבקשה".

עוד כתב כי "לסוגיית פגמים הנופלים במתן צווים וכלל זה צווי חיפוש נדרשה הנציבות בעבר פעמים רבות. חבל, שהערותיה בהחלטותיה המרובות שניתנו בנושאים אלה במהלך השנים, שאף מצאו ביטוי בדו"חות השנתיים ובחוות דעת שהופצו לשופטים, שבכולם ניתן לעיין באתר הנציבות שבאינטרנט, לא הופנמו".


 מחדלי השופט עלאא מסארווה חשפו ליקויים מתמשכים בצווי חיפוש בשלום בת"א

מחדלי השופט עלאא מסארווה חשפו ליקויים מתמשכים בצווי חיפוש בשלום בת"א




צו חיפוש עלאא מסארווה - ללא ציון מהות החשד והעילה וללא הנמקה מדוע לא ינכחו עדים בחיפוש במחשב כמתחייב בחוק
צו חיפוש עלאא מסארווה - ללא ציון מהות החשד והעילה וללא הנמקה מדוע לא ינכחו עדים בחיפוש במחשב כמתחייב בחוק




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה