נווה תרצה: חשש להתנהלות פושעת נגד אסירות

03.08.2017 - מחאה על מעצר הבלוגרים, וייצמן 1 תל אביב - בית סוהר נווה תרצה כלא את העצירה לורי שם טוב בבידוד לפני כעשרה ימים וחסם את בן זוגה וחבריה מלבוא לבקר אותה. הקשר עם לורי שם טוב אבד מאחר ואלו היחידים שבאו לבקר אותה. בית סוהר נווה תרצה חסם את לורי מלהתקשר אל מחוץ לכלא וגם חברותיה לתא אינן יודעות מה מצבה מאחר והיא הועברה מהבידוד שבו שהתה שבוע להפרדה.
ע"פ המידע שבידנו נסיבות כליאתה של לורי בידוד היא משום שסייעה לאסירה אחרת הרה שספגה גז מדמיע (שכוון לאסירה אחרת) ועוברה מת. בית סוהר נווה תרצה לא פעל מספיק מהר לפנותה לבית חולים ורצה להשאירה במצב זה יום יומיים. לורי כנראה קישרה את האסירה ההרה לעו"ד יוסי נקר שסייעה לה , אולם הפרשה דלפה לחדשות ערוץ 1.



בית סוהר נווה תרצה חש פגוע כי נפגע "שמו הטוב" וה"הוקרה" ללורי שסייעה לאסירה הוא שבוע בבידוד וניתוקה מקרוביה ע"י חסימת ביקורים וטלפונים.

התנאים בבית סוהר נווה תרצה מחפירים ואינם ראויים למגורי אדם.
ביקורת של נציג לשכת עורכי הדין בכלא נווה תרצה (דצמבר 2016) גילתה כשלים חמורים בתנאי הכליאה של הנשים בישראל. לפי הביקורת, אין בכלא תנאים המאפשרים לאסירה נכה לצאת מהאגף, והיא נאלצת לזחול במדרגות כדי לצאת ולהיכנס לתאה; באגף ההפרדה בכלא נמצאו התאים בלתי ראויים למגורי אדם, קטנים ביותר, חמים מאוד ובחלקם ללא אוורור של מזגן או מאוורר. עוד התברר כי אסירות בכלא סבלו מהאלימות של סוהרים כלפיהן.

מורן קבלו מלשכת עורכי הדין יולי 2009 בוועדה לקידום מעמד האישה: "הדוח מצביע על מצב מחפיר של אסירות שנשלחות בעצם לאגף הבידוד וההפרדה. מדובר בתאי הפרדה קטנים, צרים, דחוקים באופן שבהחלט לא ראוי למגורי אדם. ריח של שתן. צחנה של צואה. במו עיני ראיתי, יסלחו לי היושבים, כתמים של דם, והדמיון שלכם יחליט מאיפה. ומזרונים רטובים קרועים.
יכול להיות שאסירה אחת כשמדובר בתא של בידוד והפרדה. בעצם יכול להיות תא של חמש אסירות. אני לא ראיתי יותר מארבע או חמש אסירות בתאי ההפרדה. התאור הנורא הוא של שירותי הכריעה שזה בעצם שירותים מאוד מאוד מיושנים שהשימוש בהם בהחלט משפיל, מבזה, 50 סנטימטר מעל בור הכליאה יש ברז שבעצם אמור לשמש כברז מקלחת. על פניו בעין בלתי מזוינת אף אחד לא היה מעלה על דעתו שמדובר בברז למקלחת אלא בברז לרחיצת ידיים. אבל לא. כמובן שזה החור חשוף, זה אומר ריח של ביוב. צחנה. הקירוב של אותו תא שירותים למיטה בעצם לא יוצר הפרדה נאותה כך שהמזרון רוב הפעמים ברוב החדרים ברוב התאים שראינו הוא רטוב ומסריח.
שוב נהלי כבילה שנהוגים בכלא שעל פניו הם לא חוקיים אבל הם נהוגים בין 7 ל-12 שעות. אני פגשתי באסירה שהיתה כבולה לילה קודם ל-12 שעות. ביקשתי לבדוק את יומן הכליאה ומשום מה הפרט הזה נשמט ואותה כבילה למשך 12 שעות לא היתה מתועדת ביומן הזה וזה חמור כשלעצמו. האסירה מתארת שהיא ביקשה מספר פעמים מסוהרת וצעקה שהיא מבקשת שישחררו אותה לעשות את הצרכים שלה ופשוט היא עשתה אותם במיטה מאחר והיא לא נענתה".
ועוד...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה