הפרקליטה נאוה שילר צפצפה על החלטת בית משפט לשחרר נאשם

התבהמות וקהות חושים בכירת הפרקליטות נאוה שילר הביאה את המשטרה והפרקליטות למעצר שווא  אדם בניגוד להחלטת בית משפט.

ביהמ"ש הורה לשחרר נאשם - המדינה צפצפה, איתמר לוין  , News1.co.il ,  נובמבר 2012

נאוה שילר -הפרה בבוטות החלטת שופט לפגיעה בכבוד אדם וחירותו

למרות הוראה מפורשת של השופט המחוזי ציון קפאח, לפיה יכול הנאשם לשהות בבית חברתו, התעקשה בכירת הפרקליטות נאוה שילר להחזיקו במעצר בלתי חוקי

פרוטוקול והחלטה: מ"ת 50843-03-12, מדינת ישראל נ' גיגי

▪ ▪ ▪
המדינה החזיקה נאשם במעצר בניגוד מוחלט להוראתו של בית המשפט המחוזי בתל אביב. כך קובע (21.11.12) השופט צבי גורפינקל.

שלום גיגי הורשע על-פי הודאתו בחבלה ובאיומים. בשל מצבו הרפואי, הסכימה המדינה שהוא ישהה עד לגזר הדין במעצר בית בבית דודתו, אך בחודש יולי השנה ביקשה המדינה להחזירו למעצר מוחלט בטענה שהפר 16 פעמים את תנאי מעצר הבית. בית המשפט דחה את הבקשה והחמיר את תנאי מעצר הבית.

ב-20.11.12 הגיש הסניגור לבית המשפט בקשה לאפשר למרשו לשהות בבית חברתו, משום שדודתו לא הייתה מוכנה להמשיך ולפקח עליו. מאחר שהבקשה הוגשה כאשר שוטר הגיע לעצור את גיגי בשל הפרת תנאי שחרורו, קבע השופט המחוזי ציון קפאח שהוא נעתר לבקשה עד לקבלת תגובת פרקליטות מחוז תל אביב.

גורפינקל, עמיתו של קאפח, אומר: "פירוש ההחלטה הינו פשוט למדי, דהיינו עד לדיון שיתקיים ועד להחלטה אחרת, ישהה הנאשם בבית חברתו בחדרה". למרות הוראה זו, הודיעה עו"ד נאוה שילר, מבכירות פרקליטות מחוז ת"א, שהמדינה עומדת על מעצרו המיידי של גיגי. על כך אומר גורפינקל:

"התנהגות התביעה במקרה זה ראויה לגינוי... לא ניתן להסכים למצב בו ניתנת החלטת בית המשפט, ההחלטה מובאת לידיעת הפרקליטות, וביודעין מפרה הפרקליטות את ההחלטה בכך שאינה מאשרת את שחרורו של נאשם ששוטר הגיע לעוצרו. נמצא שמאז אתמול ועד היום נמצא הנאשם במעצר, חרף החלטה מפורשת של בית המשפט כי ישהה עד להחלטה אחרת בבית חברתו בחדרה".

גורפינקל דחה את הבקשה להשיב את גיגי למעצר, אך הפרקליטות המשיכה בהתנהלותה הפסולה: "במהלך הכתבת ההחלטה ביקשה באת-כוח הפרקליטות לעכב את ביצועה, אולם הבקשה לא ברורה לי כלל כיוון שהנאשם נמצא ביום במעצר בלתי חוקי לאור החלטת בית המשפט מאתמול, ולא ברור מה יש לעכב, כאשר אין אסמכתא חוקית להחזיקו במעצר". גורפינקל הורה למדינה לפצות את גיגי ב-750 שקל על מעצרו הבלתי-חוקי ולשחררו באופן מיידי.

ביהמ"ש הורה לשחרר נאשם - המדינה צפצפה, איתמר לוין  , News1.co.il ,  נובמבר 2012

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה