רפ"ק שלומי מנשה מרחב דן - תלונה למח"ש על בירור לקוי ומטויח תלונה נגד שוטרים

פברואר 2015 - מדובר בתלונה שהוגשה למרחב דן נגד הבלשים רס"ב איציק גלר מס' אישי 994736, רס"מ שי גבריאל מספר אישי 1042985, רס"ר ג'ימי חורני מספר אישי 1188333 שבאו לדירתה של עיתונאית ל' כשצו חיפוש לקוי בידם. הבלשים הופיעו ללא מדים, לבושים חולצות טריקו ומכנסיים קצרות בעטו בדלת הדירה בתוקפנות וגרמו לסדקים בקיר סביב הדלת. הבלשים גרמו חרדה רבה לעיתונאית ל' שהיתה באותה עת לבדה בדירה. הבלשים החלו בחיפוש ללא עדים למרות שבעל הדירה הודיע להם שיגיע עד שעה.

רפ"ק שלומי מנשה נתבקש לברר התלונה. הבירור הלקוי של רפ"ק שלומי מנשה פוגע לא רק בהחלטת הנציב מבלי לנמק, אלא גם באמינות דוחות הפעולה של השוטרים. התנהלותו של רפ"ק מנשה הנה כחוטא ומחטיא, לא רק שביצע בירור לקוי לא מנומק ופוגע באמינות הנציבות והשוטרים, אלא משית נורמות התנהלות פסולות לביצוע חיפוש ובירור תלונות.

להלן התלונה שהוגשה למח"ש נגד רפ"ק שלומי מנשה ראש לשכת חקירות מרחב דן.

מ'
ת.ד 86
תל אביב
ט.ל

לכבוד משרד במשפטים - מחלקת חקירות שוטרים

מכובדיי,

הנדון: תלונה נגד רפ"ק שלומי מנשה בגין בירור לקוי של תלונתי לית"צ על השוטרים שביצעו חיפוש בביתי

1. שמי מ ת.ז הגר ברחוב  , כתובת למשלוח דואר: ת.ד  תל אביב

2. בימים אלו הגיע לידי תגובתו של רפ"ק שלומי מנשה על תלונתי נגד שוטרי מרחב דן שביצעו חיפוש בדירתי.

3. בתלונה ניטען כי השוטרים ביצעו חיפוש בדירה בצו חיפוש לקוי ללא מספר תיק בית משפט, וללא ציון מהות החשד והעילה למתן הצו. עוד ניטען כי השוטרים החלו בחיפוש ללא עדים כמתחייב בצו ובסדר דין פלילי מעצר וחיפוש, ולא המתינו לבואם של עדים תוך 20 דקות עד שעה.

4. התלונה הסתמכה על בדיקת נציב תלונות הציבור על שופטים שקבע כי "במקרה הנדון לא מולא הצו כנדרש" (סעיף 5 בהחלטת הנציב). עוד הסתמכה התלונה על דוחות הפעולה של השוטרים שבו הם כותבים כי העדים הודיעו כי יגיעו תוך 20 דקות עד שעה. (מסומנים בקו תחתי אדום בדוחות פעולת השוטרים). בנוסף קיים קטעסרטון וידאו שנגזר מסרטון המשטרה שבו רס"מ שי גבריאל מקבל אישור להתחיל בחיפוש למרות שמסר כי העד יגיע תוך כשעה.

להלן קטע מדו"ח פעולת השוטרים לעניין תשובתי להגעתי לחיפוש:
רס"מ שי גבריאל בדוח הפעולה: "...לבסוף יצרה קשר עם בחור בשם משה וגם אמר כי יגיע בסביבות ה- 20 דקות חצי שעה אולי שעה לדירה. הסברתי לו כי אני מוכן להמתין זמן סביר כי כבר לפני זה המתנו זמן רב..."

רס"ר ג'ימי חוראני: "... משה אמר לו אני אגיע מתי שצריך להגיע עוד 20 דקות חצי שעה ואפילו שעה, השוטר שי אמר לו אני יכול להמתין עד 20 דקות..."

4. רפ"ק מנשה בתגובתו לתלונה טוען כי "כבוד השופט חתם על הצו כדין" בניגוד להחלטת נציב תלונות הציבור על שופטים ואינו מנמק. עוד טוען רפ"ק מנשה כי העד (אנכי) השיב לשוטרים כי יגיע לחיפוש מתי שיחפוץ בניגוד לדוחות הפעולה של השוטרים שכתבו כי השבתי שאגיע תוך 20 דקות עד שעה.

5. הבירור הלקוי של רפ"ק שלומי מנשה פוגע לא רק בהחלטת הנציב מבלי לנמק, אלא גם באמינות דוחות הפעולה של השוטרים. התנהלותו של רפ"ק מנשה הנה כחוטא ומחטיא, לא רק שביצע בירור לקוי לא מנומק ופוגע באמינות הנציבות והשוטרים, אלא משית נורמות התנהלות פסולות לביצוע חיפוש ובירור תלונות.

6. נא לטיפולכם ועדכונכם.

מ'

 
תגובת רפ"ק שלומי מנשה לתלונה נגד שוטרים
תגובת רפ"ק שלומי מנשה לתלונה נגד שוטרים



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה