תיעוד: שוטרים יורים בגבו של צעיר עם סכין - והורגים אותו




מתוך וואלה - תיעוד: שוטרים יורים בגבו של צעיר עם סכין - והורגים אותו

כלי תקשורת ערבים פרסמו תיעוד שבו נראית לכאורה התקרית שבה נורה למוות חיר חמדאן בכפר כנא. בתיעוד אמנם נראה הצעיר רץ לעבר הניידת בתנועה מאיימת, אולם דווקא כשהפנה את גבו - נורה בפלג גופו העליון
אלי אשכנזי יום שבת, 08 בנובמבר 2014

חיר א-דין חמדאן, צעיר בן 22 נהרג הלילה (שבת) בכפר כנא מירי שוטרי תחנת נצרת, בעת שאלה הגיעו למקום במטרה לעצור אדם אחר, קרוב משפחתו של חמדאן. השוטרים טענו שחמדאן איים עליהם בסכין וחשו סכנה לחייהם, ובתגובה ירו בפלג גופו העליון.

בתיעוד האירוע, שפורסם בכלי תקשורת ערבים, נראה הצעיר רץ לעבר הניידת בתנועות מאיימות. עם זאת, דווקא כאשר הצעיר נראה מפנה את גבו לשוטרים, יורה בו אחד השוטרים - דווקא בפלג גופו העליון. חמדאן נפצע אנוש מהירי, ופונה לבית החולים העמק בעפולה, שם מת מפצעיו. במשטרה בחרו בשלב זה לא לאשר אם אכן מדובר בתיעוד אותנטי.

בעקבות האירוע פרצו מהומות בכפר כנא ועשרות צעירים הבעירו צמיגים במחאה על התנהלות השוטרים באירוע. ב-15:00 צפויה להיערך הפגנה בכפר, וכן מסיבת עיתונאים "על מנת להציג את האמת, בניגוד לעמת המשטרה, שטוענת שהייתה בסכנה", כך ננמסר מהמועצה המקומית.

כמו כן, לאחר מותו של חמדאן הופצו במקום פוסטרים עם תמונתו בהם נכתב: "השהיד חיר א-דין חמדאן, קורבן שנאת המשטרה ושריה לערבים. יום שבת ה-8.11.2014. האשמה: ערבי".

אסלאם אמארה, מנכ"ל המועצה המקומית כפר כנא אמר כי בישוב יש זעם גדול מאד בעקבות הירי שאותו כינה "ירי בדם קר". לדבריו, במועצה קיימו ישיבה דחופה בניסיון להרגיע את הרוחות. עוד הוסיף אמארה כי "הכעס והזעם של התושבים מובנים". לדבריו, גופת ההרוג עדיין נמצאת במכון לרפואה משפטית באבו כביר והמועצה פנתה למפקד המחוז שיסייע להביאה לקבורה עוד היום. אמארה, שהינו קרוב משפחה של ההרוג, אמר כי הוא היה בחור נורמטיבי שעבד בבית מלאכה לאבן ושיש בכפר.

בעל עסק בכפר אמר לוואלה! חדשות כי כי חמדאן לא היה מוכר כאדם בעייתי. "זו קטסטרופה. אני מקווה שהפגיעה במסחר ובתיירות לא תהיה קשה מדי", הוא הוסיף. עקב ההודעה על מותו של חמדאן הוכרזה בכפר שביתה כללית. כמו כן, המועצה המקומית דורשת לחקור את המקרה לעומק.

תושב כפר כנא שהגיע למקום הירי זמן קצר לאחר המקרה אמר לוואלה! חדשות כי מדובר ברצח וכי רכב ובתוכו לוחמי יס"מ יהיה יכול להשתלט בקלות על הבחור. זה ירי על מנת להרוג. הוא לא היווה שום סכנה עליהם. אני חושש שהמקרה יצית כאן מהומות. אני מחנך את ילדי לחיים בשלום ומה אגיד להם עכשיו שהן רואים את הרצח הזה? זה מקרה חמור מאד.

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) התייחס היום לתקרית והטיל את האחריות למותו על השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. "מה שראינו היום בכפר כנא זה את משטרת ישראל מיישמת את רוח המפקד, השר אהרונוביץ', שדרש משוטרים להרוג כל מי 'שפוגע' באזרחים ישראלים". לדבריו "אהרונוביץ' אחראי למוות היום בכפר כנא, לא פחות מהשוטרים שלחצו על ההדק".

דברים דומים אמר ח"כ באסל גטאס (בל"ד) שטען כי אין לו ספק "שזה ישום למדיניות שהשר אהרונוביץ הכריז עליה לפני כמה ימים כאשר קרא לשוטרים לסיים כל אירוע בחיסול המעורב בו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה