השופט אילן שילה מינה למפרקת עורכת דין ממשרד שייצג אותו בעבר

השופט התקשר, מפרקת בטר פלייס מונתה

השופט אילן שילה התקשר לכנ"ר וביקש לכלול את עו"ד סיגל רוזן־רכב ברשימת המועמדים שתוגש לו לתפקיד מפרק בטר פלייס, אף על פי שאין לה ניסיון בניהול תיקי פירוק
ענת רואה וזוהר שחר לוי , כלכליסט , יוני 2013

שופט בית המשפט המחוזי מרכז אילן שילה הוא שיזם את מינויה של עו"ד ורו"ח סיגל רוזן־רכב, שלא ניהלה בעבר תיקי פירוק, לתפקיד מפרקת בטר פלייס. זאת על אף שמהמסמכים שהוגשו לביהמ"ש הצטיירה תמונה לפיה כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר), פרופ' דוד האן, הוא זה שיזם את המינוי, לאחר שהעלה את שמה של עו"ד רכב רוזן כמועמדת לצד רשימת מועמדים מומלצים נוספים.


השופט אילן שילה התקשר לכנ"ר וביקש לכלול את עו"ד סיגל רוזן־רכב ברשימת המועמדים שתוגש לו לתפקיד מפרק בטר פלייס, אף על פי שאין לה ניסיון בניהול תיקי פירוק

ל"כלכליסט" נודע שהשופט שילה, שמכיר את רוזן־רכב לאחר שהועסקה בתפקיד מתמחה שלו לפני 3 שנים (עובדה עליה נתן גילוי נאות מיד בפתח הדיון), סבר שרוזן־רכב מתאימה לתפקיד, ובירר עמה טלפונית אם יש לה עניין בכך. לאחר שאישרה שהיא מעוניינת להתמנות לתפקיד, התנהלה שיחה טלפונית בין השופט שילה לכנ"ר האן, ושילה הציע להאן לכלול את שמה ברשימת המועמדים אותה הגיש הכנ"ר לשופט, והסביר לו מדוע לדעתו היא מתאימה לתפקיד.

ל"כלכליסט" נודע שגורמים בכנ"ר הרימו גבה למשמע בקשת השופט שילה, משום שרוזן־רכב, אף שהיא בעלת ותק של 20 שנה כרואת חשבון, הוסמכה כעורכת דין רק לפני שנתיים ואינה מוכרת להם. לאחר מכן, הכנ"ר, בהודעה שהגיש לביהמ"ש, כתב שמבלי לגרוע מיכולותיו הטובות של בעל התפקיד שהוצע על ידי בטר פלייס, יש לשקול מינויים של מועמדים ניטרליים לתפקיד המפרק הזמני. "ובכללם", כתב הכנ"ר, "יכול שיוצעו גבי טרבלסי, סיגל רוזן־רכב, אלונה בומגרטן, חיים קמיל, אלעד עפארי או כל מועמד אחר לשיקול דעת בית המשפט הנכבד". בהחלטה של שילה נכתב שלאחר עיון בבקשת הפירוק ובתגובת הכנ"ר "אני ממנה את רו"ח ועו"ד סיגל רוזן־רכב קדם מפרקת זמנית". בדיון למחרת מונה בנוסף עו"ד שאול קוטלר, שהוצע מטעם נושים.

מעולם לא טיפלה בתיק חדלות פירעון

מבדיקת "כלכליסט" עולה שרוזן־רכב מעולם לא טיפלה בתיק פשיטת רגל או חדלות פירעון שהתנהל בבית משפט. הבדיקה מבוססת על מאגר המינויים המקצועיים המתפרסם באתר בתי המשפט. למרות הוותק של רוזן־רכב בראיית חשבון, העובדה שהוסמכה לעו"ד רק לפני שנתיים וטרם ניהלה תיקי פשיטות רגל כרו"ח או כעו"ד, מעוררת בימים האחרונים סערה בקרב עורכי דין מתחום הפירוקים שטוענים כי מינויה של רוזן־רכב תמוה ולא מובן להם.

מבדיקת "כלכליסט" עולה עוד שאילו רוזן־רכב היתה מגישה את מועמדותה להיכלל ברשימת מאגר בעלי התפקיד עליהם ממליץ הכנ"ר לביהמ"ש לניהול תיקי פשיטות רגל, ספק אם היתה מתקבלת לרשימה, משום שאינה עומדת לכאורה בדרישת הניסיון הדרוש. מדובר במאגר שהוקם בתקופת הכנ"ר הקודם, עו"ד שלמה שחר, לצורך טיפול בתיקי פשיטות רגל של אנשים פרטיים. לפי תנאי המכרז האחרון שפורסם ב־2011, "תנאי סף להגשת מועמדות להיכלל במאגר הנו ניסיון מוכח של שלוש שנים לפחות, כעו"ד או רו"ח בתחום ניהול הליכי פשיטת רגל".



מעריב - מאי 2013 - עו"ד סיגל רכב רוזן מועסקת במשרד שייצג את השופט אילן שילה במשפטים נגד שכן שעמו היה מסוכסך. וזה לא הפריעה לו למנותה למפרקת זמנית למיזם המכוניות החשמליות שהתמוטט.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה