שופט תחת השפעת פקידת סעד - השופט נפתלי שילה אינו מאפשר לילדים לפגוש את אימם למעלה משנה בתואנה שלא עברה בדיקות שהומלצו ע"י פקידת הסעד

יוני 2010 - שופט בית משפט לענייני משפחה ברמת גן נפתלי שילה אינו מאפשר לילדים לראות, ו/או לדבר עם אימם כבר למעלה משנה מאחר שטרם ביצעה "בדיקות שהומלצו על ידי פקידת הסעד".
מדובר באישה עובדת, מתפרנסת בכבוד מימים ימימה, ללא הרשעה פלילית כלשהי, ואשר ביצעה ע"פ בקשת פקידות הסעד בדיקות שונות במכוני מסוגלות הורים, פסיכיאטר מחוזי, ונמצאה כשירה וטובה.

האישה בעלת הכנסה פחות הממוצע במשק נדרשת לשלם הוצאות של מאות אלפי שקלים כדי שילדיה יוכלו לשמוע את קולה אך לשווא, הביורוקרטית הנוקשה של מערכת הרווחה ובית משפט לענייני משפחה אינם מאפשרים את הזכות הבסיסית הטבעית והחיונית של ילדים לפגוש את אימם אף לא במרכז קשר מאובטח. המערכת הביורוקרטית מתייגת את הילדים ואימם ומסבה להם נזקים.

"פקידת הסעד מעלה חדשות לבקרים בדיקות במכונים יקרים בתנאי שהילדים יוכלו לראות את אימם, ואין לזה סוף", אמרו גורמים המקורבים לאם, עוד הוסיפו "השופט נפתלי שילה מאשר את בדיקות פקידת הסעד ואינו מנמק מדוע הילדים אינם יכולים לפגוש את אימם, אפילו לא במרכז קשר... זהו דפוס העבודה הרגיל של מערכת הרווחה, הם לוקחים ילדים מגני הילדים, בתי ספר, או שבאים לבית באישון לילה ולוקחים את הילדים למרכז חירום על סמך עלילות. בשלב הבא כשאין בסיס עובדתי, ראיות והוכחות להאשמותיהם, הם מנהלים מערכה ביורוקרטית קשה נגד הפרט והמשפחה...".

פקידת הסעד דרשה בתחילה כי האם תעבור בדיקות במכון המוכר לפקידת הסעד, אולם האם התנגדה הואיל ומכון זה רגיל לקבל הפניות ממערכת הרווחה וירשום בחוות הדעת שמנפק כל מה שמערכת הרווחה דורשת על מנת לא לאבד לקוחות.
בשלב השני כעבור חודשים השופט שילה כתב כי פקידת הסעד לפי שיקול דעתה הבלעדי תציע את המכונים. זאת למרות שפקידת הסעד רשמה באופן מפורש בתסקיר כי בכל הנוגע לחידוש הקשר של הילדים עם אימם מומלץ כי הוא יתבצע במסגרת קלינית פרטית (ללא פקידי סעד), וכן למרות שפקידת סעד שטיפלה בעבר בתיק, הגישה נגד האם תלונה במשטרה שנסגרה, ומנהלת נגד האם תביעה בבית משפט אזרחי.

בשום שלב בהחלטתו השופט אינו מפרט מציין באיזה בדיקות מדובר ומדוע על האם לבצע אותן, למרות שמדובר בעניינים מהותיים ורגישים, נפתלי רושם כי מדובר בבדיקות שפקידת הסעד המליצה.

יצוין כי מערכת הרווחה, בתי משפט לענייני משפחה ונוער, ועמותות מלכ"רים הרווחה, מקושרים היטב ביניהם, משתפים פעולה באופן מלא ומקיימים פאנלים.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה