השופט כבוב: יש להקל על מחבלים שלא שוחררו בעסקת חטופים מטעמי שוויון

בעקבות אמירתו של כבוב, סנגורים של נאשמים בעבירות טרור החלו לצטט את דבריו בתיקים שונים. פרקליטות מחוז ירושלים על דברי שופט העליון: "קביעה משוללת יסוד, מדובר בכורח".
אבישי גרינצייג | 18 במרץ, 2024, כאן 11

שופט בית המשפט העליון ח'אלד כבוב אמר בדיון לפרוטוקול כי שחרור מחבלים נאשמים בטרור במסגרת עסקת חטופים צריך להשפיע ולהקל גם על נאשמים בטרור שלא שוחררו, מטעמי שוויון. הפרקליטות התנערה לחלוטין מדבריו. כבוב דן בתיק הארכת מעצר של נאשם בעבירת טרור שהועמד לדין על הרכבת מטעני צינור בכוונה לפגוע בשוטרים. כך פורסם הבוקר (שני) בכאן רשת ב.

לדבריו, מכיוון ששלושה מבין הנאשמים שוחררו בעסקת החטופים, התביעה צריכה להתחשב בכך ולהסכים להקל בתנאי המעצר של הנאשם הנוסף, שלא שוחרר במסגרת העסקה. "מי שהחליט מי ישוחרר ומי לא זו לא הממשלה אלא התביעה, ולכן אתם צריכים להתחשב בזה ולהסכים לשחררו לאיזוק אלקטרוני", אמר השופט לתביעה. בעקבות אמירתו של כבוב, סנגורים של נאשמים בעבירות טרור החלו לצטט את דבריו בתיקים שונים.

ח׳אלד כבוב - שופט בבית המשפט העליון

במכתב התלונה נכתב בין היתר כי "מדינת ישראל נמצאת במלחמה על חייה. מדינת ישראל בכל רגע נתון נלחמת על חיי אזרחיה בצפון ובדרום. מחבלים ארורים חטפו נשים, תינוקות, ילדים וקשישים תוך פשעי מלחמה חמורים ביותר. עקב כך מדינת ישראל הייתה חייבת לעשות חילופי חטופים מול המחבלים. והנה הבוקר בחר השופט חאלד כבוב בדיון על הארכת מעצר של מחבל להגיד: שמכיוון ששלושה מבין הנאשמים בפרשה שוחררו בעסקת החטופים, התביעה צריכה להתחשב בכך ולהסכים להקל בתנאי המעצר של הנאשם שלא שוחרר במסגרת העסקה.

כבוב אמר לתביעה: מי שהחליט מי ישוחרר ומי לא, זו לא הממשלה אלא התביעה ולכן אתם צריכים להתחשב בזה ולהסכים לשחררו לאיזוק אלקטרוני .

בארגון בצלמו ציינו כי "הדבר גרם נזק רב ביותר למדינת ישראל. בעקבות כך סנגורים של נאשמים בעבירות טרור החלו לצטט את דברי כבוב בתיקים שונים."

תלונה על התנהלות השופט חאלד כבוב בדיון שאמר - שמכיוון ששלושה מבין הנאשמים בפרשה שוחררו בעסקת החטופים, התביעה צריכה להתחשב בכך ולהסכים להקל בתנאי  המעצר של הנאשם שלא שוחרר במסגרת העסקה.

תלונה על התנהלות השופט חאלד כבוב בדיון שאמר - שמכיוון ששלושה מבין הנאשמים בפרשה שוחררו בעסקת החטופים, התביעה צריכה להתחשב בכך ולהסכים להקל בתנאי המעצר של הנאשם שלא שוחרר במסגרת העסקה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה