מדוע מערכת המשפט מתעללת בעיתונאית לורי שם טוב?

רדיו כל חי , חיים ולדר , 17.06.2019

אתה יכול לחשוף, להדליף ולפרסם כל העולה על רוחך, רק אם הדברים שאתה כותב תואמים לרוחם של אנשי המשפט והפרקליטות. אך ברגע שתחשוף משהו עליהם? אתה בסכנה גדולה של חקירות, מעצר ללא משפט ומאסר של 12 שנה על "השמצת עובדי ציבור ונבחרים".
י"א סיון התשע"ט|חיים ולדר




כותרת קטנה, שלא הייתה לה כל התייחסות באמצעי התקשורת, צריכה הייתה להדיר שינה מעינינו, משום שהיא מבשרת החמרה במגמת ההשתלטות של הדיקטטורה השמאלנית על השלטון במדינה.
“הפרקליטות מבקשת לגזור על העיתונאית לורי שם טוב 12 שנות מאסר”.
האם אי-פעם שמעתם על עיתונאי במדינת ישראל שישב יום בכלא? שבכלל נעצר?
לא. אתם לא שמעתם. כי זה מעולם לא קרה.

אז מה עשתה העיתונאית לורי שם טוב שהפרקליטות מבקשת לגזור עליה 12 שנות מאסר? וזה אחרי שנתיים שהיא ישבה במעצר ללא משפט?
כעת קחו כיסא ותשבו עליו. האשמה של שם טוב היא שהיא השמיצה עובדי ציבור ונבחרים והדליפה כתבי אישום.
אתם קוראים נכון. זו האשמה וזה העונש שהפרקליטות רוצה לגזור עליה, והמעניין ביותר הוא שאנשי התקשורת לא מרימים קול זעקה ולמעשה תומכים בצעדי הפרקליטות.

שלא תבינו לא נכון. הטור הזה אינו בא כדי לתמוך במעשיה של לורי שם טוב שפגעה בעובדי ציבור השמיצה והעליבה אותם. הוא בא לשים סימן שאלה גדול ואימתני. שהרי, עיתונאים רבים עושים את זה. משמיצים עובדי ציבור ונבחרים, חושפים עליהם דברים עוד לפני שהם עצמם יודעים מזה, מדליפים הקלטות מחדרי החקירות ביניהם כאלה שממש משפילות ומבזות את הנחקר ובני משפחתו וגם מדליפים כתבי אישום ביניהם כאלה שיש בהם פגיעה חמורה בקטינים. אז איך זה שעיתונאים ידועים ומפורסמים מקבלים פרסים על החשיפות שלהם, ואילו לורי שם טוב שכתבה ברשת החברתית לאיזה 200 איש, הולכת לעונש של 12 שנות מאסר? מה הסיפור כאן?

האמת היא, שהסיפור של לורי שם טוב נוגע לכל אחד מאתנו מפני שהוא שופך אור על המציאות שאנו חיים בה. מציאות שמוסתרת מאתנו בחכמה, בתבונה ובערמומיות.

לכאורה, אנו במדינה חופשית בה מותר לכל אחד לחשוב, להתבטא ולפרסם את כל מה שנראה לו.
אבל האמת שאנו חיים במדינה עם שלטון דיקטטורי כוחני שאין בו חופש עיתונות, אין בו חופש ביטוי, אין בו צדק ואין בו חירות.

אתה יכול לחשוף ולפרסם כל העולה על רוחך רק אם הדברים שאתה כותב תואמים לרוחם של השולטים בפועל – אנשי המשפט והפרקליטות. אך ברגע שתכתוב משהו או תחשוף משהו עליהם? אתה בסכנה גדולה של חקירות, מעצר ללא משפט, מאסר ארוך ושיימינג שהוא לפעמים לא פחות מעונש מוות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה