פרשת הבלוגרים - מתוך תגובת לורי שם טוב לבקשת הפרקליטות להארכת מעצרה בחמשה חודשים: דוגמא לצווים לקויים שהוצאו כלאחר יד ללא ביקורת שיפוטית

אוקטובר 2018

צווי המצאת מסמכים וקבלת נתוני תקשורת של השופט י'.
באף אחד מהצווים כאמור לא צוין כי המשיבה עיתונאית על כל המשתמע מכך מבחינת חיסיון מקצועי.
מעיון בצווי הבאת המסמכים מחברת פייסבוק עולה כי הצווים נחתמו כלאחר יד ללא ביקורת שיפוטית. הצווים חסרים מספר תיק בית משפט, מספר תיק משטרה, פרטי השוטר שהופיע בפני השופט והוזהר כדין, ומהות החשד והעילה להוצאת הצו.
להלן צילום הצו.
בסעיף 3 הצו מפנה את הסיבות להוצאת הצו לתיק משטרה מה שאינו תקין. יש לרשום את החשד והעילה על גבי הצו עצמו. אך בשורה לא רשום מספר התיק, כך שלא ניתן לדעת בשום דרך מה החשד והעילה להוצאת הצו.


צווי קבלת נתוני תקשורת שהוציא השופט י' לקויים גם הם והוצאו כלאחר יד ללא ביקורת שיפוטית.
בצו מספר 49489-11-15 לא ניתן לקרוא את שם השופט ופרטי השוטר שהופיע בפניו והוזהר כדין:
בשורת ההנמקה להוצאת הצו רשום משפט סתמי: "צרכי חקירה, הטרדות, תיק חקירה". אין פרוט מי מטריד את מי ואיזה סוג של הטרדות וכיצד המשיבה קשורה להטרדות.
צו זה מראה את הקלות שבה השוטרים קיבלו מהשופט י' והשופטים האחרים בפרשה, כל מה שהם מבקשים, כי כפי הנראה השופט י' בכלל לא קרא על מה נתבקש לחתום.
זוהי דוגמא מובהקת לשופט החותם כלאחר יד על צו שמגישה לו היחידה החוקרת, ומשמש בו חלק סימביוטי של היחידה החוקרת, שכן הצו אינו צו, אלא פגיעה פולשנית בזכויות האזרח ופרטיותו, אשר כב' השופט י' שותף לה.

צו המצאת מסמכים לקוי





צו קבלת נתוני תקשורת לקוי




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה