פרשת הבלוגרים: תלונה נגד שופט - לשון הרע, אלימות מילולית והסתה

12.08.2018 -השופט כתב בהחלטתו ממרץ 2017 בהקשר המבקשת ציטוט מספר משלי: "כִּי נֹפֶת תִּטֹּפְנָה שִׂפְתֵי זָרָה, וְחָלָק מִשֶּׁמֶן חִכָּהּ. וְאַחֲרִיתָהּ מָרָה כַלַּעֲנָה, חַדָּה כְּחֶרֶב פִּיּוֹת" (משלי ה, ד). שפירושו: "אל תתפתו אחר דברי החלקות של הזונה האפיקורסית כי סופכם יהיה מר כלענה וכואב כחרב פיפיות".
בתלונה נטען כי השופט המשיל והשווה את המבקשת כ"זרה" (זונה ע"פ תרגום מצודות, אפיקורסית ע"פ פירוש רש"י) המפתה אנשים ו"תוקעת" בהן חרבות.
אפיקורוס ע"פ האמונה היהודית הוא אדם המפקיר ומבזה את התורה ולומדיה ודינו: פסול לעדות, אסור להחזיר לו אבידה, שחיטתו נבלה כשחיטת גוי, אסור לספר עמו ולהשיב עליו תשובה כלל, אין מקבלים אפיקורוס בתשובה לעולם, אפיקורוס שמת אין קרוביו מתאבלים עליו, אין לו חלק בעולם הבא, ספרי תורה תפילין ומזוזות שלו יגנזו, אפיקורסים הם מאלה שמורידים אותם לבור ולא מעלים אותם מהבור.
עוד נטען בתלונה כי המשלתה והשוואתה של המבקשת ל"זרה" (זונה, אפיקורסית) הנם לשון הרע, הטרדה מינית, אלימות מילולית והסתה. משל זה בהקשר המבקשת הנו דברי בלע, הטרדה מינית והסתה. השופט השתמש בפסוקים מהתנ"ך בדרך רמיה לנאצה.
בתלונה צוין כי פנייה בעניין הוגשה לנציבות תלונות הציבור על שופטים שתירץ כי כוונת השופט דווקא לסיפא של הציטוט "... מרה כלענה חדה כחרב פיות" אולם טעות הוא תירוצו. המבקשת וכן אנשים רבים אחרים הבינו אחרת וסבורים כי ברור שכוונת השופט להמשיל את המבקשת לזונה אפיקורסית ויש עדים שיעידו שכך הבינו מהכתוב.

התלונה הוגשה ליועץ המשפטי לממשלה בידיעת שרת המשפטים איילת שקד ונציבות תלונות הציבור על שופטים.

מצורפים: צילום קטע מהחלטת השופט שבו מוזכר משל הזונה האפיקורסית, וצילום קטע מתגובת נציב תלונות הציבור על שופטים על הפנייה אליו בעניין התבטאות השופט.

קטע מהחלטת השופט שבו מוזכר משל הזונה האפיקורסית
קטע מהחלטת השופט שבו מוזכר משל הזונה האפיקורסית


קטע מתגובת נציב תלונות הציבור על שופטים על הפנייה אליו בעניין התבטאות השופט
קטע מתגובת נציב תלונות הציבור על שופטים על הפנייה אליו בעניין התבטאות השופט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה