דיון חלופת מעצר לורי שם טוב בפני הימן - 2 מפקחים ואזיק אלקטרוני - 09.08.2018

09.08.2018 - הדיון התקיים בבית משפט מחוזי תל אביב בפני השופט אברהם הימן על מתווה שקבעה שופטת העליון ענת ברון בתחילת יולי 2018. המתווה יועד לכישלון מלכתחילה וכך היה בדיון של הימן. על פי מתווה ברון יהיו 2 מפקחים בכל עת בדירה בנוסף לגב' שם טוב מתוך מאגר של 4 מפקחים כאשר בן זוגה המתגורר בדירה אינו בין המפקחים. בנוסף לכך אזיק אלקטרוני. מתווה ברון נכשל מלכתחילה עקב הקושי במציאת 4 מפקחים המוכנים לשהות 12 שעות ביממה בדירה והן בשל העובדה שבן זוגה של שם טוב המתגורר עימה בדירה התנגד בשל הדירה הקטנה מלהכיל המפקחים (שטח הדירה 48 מ"ר) והן בשל התנגדותה של שם טוב לאזיק אלקטרוני.

לצפיה / הורדת פרוטוקול הדיון הקלק כאן



משפט הבלוגרים משפט פסול

לורי שם טוב, מוטי לייבל וצבי זר עצורים מזה כשנה וחמשה חודשים על ענייני פרסומים שאינם מהוים עילה למעצר על פי חוק המעצרים. בנוסף ככל שעוברים על חומרי החקירה מגלים כי הראיות בתיק פסולות. כל צווי החיפוש, צווי המצאת מסמכים, צווי קבלת נתוני תקשורת ועוד... פסולים עקב מילוי לקוי, חיפוש בדברי מחשב ללא עדים כחוק, ישנם צווים ללא מספר תיק בית משפט, ללא שם השוטר שהופיע בפני השופט והוזהר כדין, לעיתים אין התאמה בין הצו לבקשה לצו. גם החיפושים במסמכים פסולים. אין רישום של המסמכים שנתפסו. גילויים אלו מצביעים על ספק אם קיימות ראיות לכאורה בתיק ובכך אין עילת מעצר. במערכת משפט מתוקנת ההליך השיפוטי היה נפסק עוד בשלביו הראשונים על סיבות אלו.
עילת המסוכנות למעצר פסולה גם היא. בעילת המסוכנות נטען עבירת פגיעה בפרטיות אולם פרקליטות מחוז תל אביב פגעה בפרטיותם של הנאשמים, חשודים ואנשים בסביבתם שבעתיים בכך שהפיצה בין הנאשמים ובאי כוחם את  כל המסמכים נהאישיים של הנאשמים שנתפסו במהלך החקירה, גם כשאינם קשורים לחקירה. מדובר במסמכים כגון: חוות דעת רפואיות, תסקירי סעד חסויים, מסמכי גירושין, מסמכי בנק, תלושי משכורת ועוד. מדובר בפגיעה חמורה בפרטיות שבעתיים מזו שביצעו לכאורה הנאשמים.

תעמולה פסולה פרקליטות המדינה

בימים אלו הופיע פרקליטת בכיר במעמד שאינו הליך שיפוטי ודיבר נגד נאשמת בפרשת הבלוגרים אל שופטי בית משפט עליון שחלקם דנים בתיק. בכנס נכחו גם שרת המשפטים ועוד נכבדי מערכת המשפט (נאומו גם הופיע ברשת האינטרנט). הפרקליט נאם ואמר בפני השופטים והקהל על נאשמת בתיק פרשת הבלוגרים, ועצורה מזה כשנה וחמשה חודשים: " ...פרסומים מכפישים ובוטים כלפי עובדי ציבור שפירסמה החשודה, הם בגדר אלימות מילולית הניצבת ברף החומרה הגבוה ביותר...".
מדובר בהתנהלות פסולה שיש בה להשפיע על התנהלות המשפט מחוץ לכותלי בית המשפט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה