העיתונאית לורי שם טוב 11 חודשים במעצר ואינה יודעת מהם חומרי החקירה בעניינה

28.01.2018 - לורי שם טוב עצורה 11 חודשים ואינה יודעת מהי רשימת חומרי החקירה נגדה. לידי שב"ס הועברה כמות מזערית מחומרי החקירה לעיונה של שם טוב.
חומרי חקירה של כתב האישום בעניינה של שם טוב כוללים:
 - 50,000 דפי קריאה של חומרי חקירה.
 - כ- 500 דיסקים
 - הארד דיסק של 4 טרה בייט

לידי שב"ס נווה תרצה הועברו כמות מזערית של 170 דיסקים בלבד אשר שם טוב יכולה במגבלות מסוימות לעיין בהם כ- 3 שעות ביום, 10 דיסקים בכל פעם. בנוסף לידי שם טוב לא הועברה רשימת חומרי החקירה.

מדובר במחדל חמור של פרקליטות המדינה אשר בידיה נמצאים כל חומרי החקירה ולא טרחה לדאוג מבעוד מועד לחומר חקירה מסודר וזמין לנאשמים ולסנגורים.

פרקליטות המדינה - ערמה ורמיה 

מעצרם של הבלוגרים לורי שם טוב, מוטי לייבל וצבי זר ב- 27.02.2017 לווה בתעמולה תקשורתית מתוזמנת ומתוזמרת ע"י פרקליטות המדינה, שהודיעה לכל אמצעי התקשורת לבוא לבתי המשפט ולצלם את הבלוגרים מובלים אזוקים במסדרונות בית המשפט. פרקליטות המדינה הכפישה את הבלוגרים באמצעי התקשורת במילים חסרות רסן: כגון "טרור רשתי".
במקביל מאחורי הקלעים ביצעו חיפוש בדברי מחשב ומסמכים ללא נוכחות החשודים או עדים מטעמם בניגוד לחוק. פרקליטות המדינה גם האריכה החזקת הרכוש שנתפס במעמד צד אחר עד תום ההליכים בניגוד לחוק. פרקליטות המדינה מחזיקה ברכוש וראיות לכאורה שנדגמו מהמחשבים בניגוד לחוק.
התנהלותה הבוטה של פרקליטות המדינה בניגוד לחוק (ריבוי ליקויים ועבירות) מעלה ספק רב לכשירותו של ההליך הפלילי וכשירותן של הראיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה