תלונה נגד נשיא בימ"ש עליון אשר גרוניס בגין מניעת הפגנות חוקיות ולגיטימיות מול בתי שופטים לענייני משפחה

תלונה נגד נשיא בימ"ש עליון אשר גרוניס בגין מניעת הפגנות חוקיות ולגיטימיות מול בתי שופטים
ביום רביעי 03.10.12 הגישה אמא ל' תלונה נגד נשיא אשר דן גרוניס בגין מניעת הפגנות חוקיות ולגיטימיות מול בתי שופטים לעניני משפחה.

להלן התלונה:

לכבוד
נציבות תלונות הציבור על שופטים
פקס': 02-6595516
שלום רב,

הנדון: תלונה נגד כבוד השופט אשר דן גרוניס 

נפגש עם המשטרה והפרקליטות ודרש "לאסור הפגנות מחוץ לבתי שופטים לעניני משפחה"
סימוכין: מאמר ב"הארץ"

1. במדינה דמוקרטית הזכות להפגין חשובה מאוד ומהווה והיא אחד הביטויים הנעלים לרעיון כבוד האדם וחירותו.
על הזכות להפגין ועל גבולותיה עמדה שופטת בית המשפט העליון, אילה פרוקצ'יה:
כות ההפגנה והמחאה אכן נגזרת מהזכות לחופש ביטוי, והיא אחד הביטויים הנעלים לרעיון כבוד האדם וחירותו. לטוען לקיפוח בזכויות החברתיות ולתובע תיקון עוול ופערים חברתיים בוודאי עומדת זכות הביטוי והמחאה". עע"ם 3829/04 ישראל טויטו ועמותת "מכל הלב" נ' עירית ירושלים, ניתן ב-6.12.04.

2. השבוע פורסם כי לאחרונה נפגשו צמרת מערכת המשפט, הנשיא אשר גרוניס, מנהל בתי המשפט מיכאל שפיצר עם צמרת הפרקליטות והמשטרה, היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, הפרקליט הראשי משה לדור, המפכ"ל יוחנן דנינו וראש אגף החקירות במשטרה יואב סגלוביץ' ל"גיבוש כלים משפטיים לאסור הפגנות מול בתי שופטים", שתוצאותיה היו עיכובים לחקירה, מעצרים, ושחרורם של כעשרה הורים".

3. פגישתו של הנשיא גרוניס עם המשטרה הביאו למעצרם של כעשרה הורים (אנוכי ביניהם) שהפגינו מול בתי שופטים, חיפוש בביתם, פגיעה בכבודם חירותם ופרטיותם, והחרמת חלק מרכושם. ההורים שוחררו ולא הוגש שום כתב אישום נגד המפגינים.

4. פגישתו של גרוניס עם צמרת המשטרה והפרקליטות לאסור הפגנות מול בתי שופטים מדיפה ריח של משטרים אפלים, "תפירת תיקים". מן הראוי כי שופט במעמדו יפנה בערוצים מקובלים כגון שינוי חקיקה בכנסת על ועדותיה השונות.

5. במקום שכב' השופט גרוניס יבדוק מדוע מתאגדים ומוחים הורים מול ביתו של שופט לעניני משפחה שידוע כמפר זכויות הורים – במקום שיעשה 'בדק בית' מול אותם שופטים המופיעים בתקשורת עשרות פעמים בשל התנהגותם כמנתקי ילדים מהורים כשירים וטובים, הוא בחר להשתיק את ההורים בהליך לא דמוקרטי ולא חוקי.

6. במקרה שלי, נחקרתי פעמיים בעקבות תלונות כוזבות של כב' השופטים נפתלי שילה וטובה סיוון מבימ"ש לעניני משפחה ר"ג. עצרות המחאה הן לאור העובדה כי מזה 4 שנים לא נקבעו לי הסדרי ראיה עם ילדיי – ונבצר ממני לראות את ילדיי 4 שנים, כשמעולם לא הוגש נגדי כתב אישום, אין לי עבר פלילי, בסך הכל התגרשתי ומצאתי עצמי ללא ילדיי כשהשופטים משמשים חותמת גומי להמלצות פקידת סעד. עד עצם היום הזה לא פגשתי בבני אורם שיחגוג ביום 28.10.2012 יום הולדת 10 שנים.
7. אבקשך לבדוק ולשפוך אור על התנהגותו של כבוד הנשיא.
בכבוד רב,
האמא ל'




קישורים:
השופטת אספרנצה אלון. הביקורת על השופטים - וגם עליה - לגיטימית ומוצדקת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה