האם הציבור לא אוהב עורכי דין?

עוכי דין: נמאסתםהמאמר עורכי דין: נמאסתם , אילנית אייל , ישראל היום , 15 דצמבר 2009

עוד כאלף צעירים הוסיפו אתמול לשמם את התואר "עורך דין". עוד אלף בני אדם שמכניסים את עצמם מרצון לאחד המגזרים השנואים על בני האדם עלי אדמות.

כן צריך להגיד את זה - אנחנו שונאים עורכי דין. ולמה? הנה כמה סיבות:

1. אולי זה משום שבפגישת הפתיחה כשטרם שילשלו לכיסם את עשרות אלפי השקלים שהם ידרשו ממך הם תמיד מבטיחים לך הרים וגבעות מסבירים לך כמה התיק שלך פשוט וקל ואיך יש להם ניסיון עצום בתחום הזה. אלא שאז באורח פלא לאחר שהם קיבלו לידם את התיק הוא הופך להיות מסובך מאוד מקרה יוצא דופן משהו שהסיכויים לנצח בו כמעט בלתי אפשריים.

2. אולי זה משום שהם דורשים ממך סכומי כסף לא הגיוניים בלתי מוסריים ובלתי אפשריים עבור העבודה שלהם. לא 2,000 שקלים לשעת עבודה זה לא הגיוני מצטערת.

3. אולי זה משום שאתה מאמין שאתה עומד לקבל את הטיפול הכי מקצועי שיש ואז מגלה שכאשר הם צריכים לחפש פסיקה או לעשות עבודה משפטית רצינית שדורשת זמן - הם תמיד ממליצים לך להתפשר כי בעצם חבל לקחת סיכון.

4. אולי זה משום שהם אף פעם לא זמינים כשאתה צריך אותם. אתה יכול להתקשר אליהם ימים על גבי ימים להשאיר הודעות אבל עד שלא תתקשר ממספר חסוי - לא יענו לך.

5. אולי זה משום שהם מבטיחים לך שהם יסיימו את הטיפול בתיק בתוך חצי שנה. בפועל זה ייגרר שנתיים לפחות כי מה לעשות יש פגרה ויש חופשות ויש נסיעות סקי שצריך לעשות.

6. אולי זה משום שרובם לוקחים על עצמם יותר מדי תיקים ואחרי זה אינם מסוגלים לספק את הטיפול הראוי. אז אולי פשוט תיקחו פחות תיקים? נכון זה פחות כסף אבל זה קצת יותר הגון כלפי הלקוחות שלכם.

7. אולי זה משום שכשאתה הולך למשרד גדול בעל שם אתה מגלה שמי שבסופו של דבר מטפל בך הוא המתמחה שניסיונו והשכלתו המשפטית כמעט זהים לשלך.

ורק הערה לסיום: בטוח שיש ביניהם טובים מקצועיים מוסריים כאלה שבאמת מאמינים בחשיבות המקצוע שלהם. אם מישהו מכם נתקל בו/ה אנא ידעו אותי אני חייבת את הטלפון שלו/ה.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה